• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101409815
  • خبرنگار : 71660

مدودف: دیپلمات‌های فرانسوی لجن و دیوانه هستند

مدودف: دیپلمات‌های فرانسوی لجن و دیوانه هستند

رئیس‌جمهوری پیشین و معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به ادعای وزارت خارجه فرانسه که حمله اوکراین به بلگورود را «دفاع از خود» خوانده بود، گفت که دیپلمات‌های فرانسوی «لجن، حرام‌زاده و دیوانه» هستند!

به گزارش ایسنا، حملات مرگبار اوکراین به شهر بلگورود روسیه در روز شنبه، منجر به کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن ۱۰۰ غیرنظامی شد که در میان کشته‌شدگان سه کودک هم جان باختند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در واکنش به این حمله ادعا کرد: روسیه به عنوان کشوری متخاصم مسئول این تراژدی‌های انسانی است و اوکراین در این خصوص از خود دفاع کرد.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در واکنش به این ادعای سخنگوی فرانسوی در پیام‌رسان تلگرام خود نوشت: «ما هرگز فرانسوی‌ها را دوست نداشتیم. قورباغه‌هایی که علیه ما جنگیدند.»

طبق گزارش راشا تودی، دیمیتری مدودف به نبرد «بورودینو» که ارتش فرانسه در سال ۱۸۱۲ به رهبری ناپلئون بناپارت در حمله‌ای نافرجام به روسیه تجاوز کرد، اشاره می‌کند.

معاون شورای امنیت روسیه در ادامه پیامش نوشت: اکنون ما متوجه این موضوع شده‌ایم. وزارت خارجه فرانسه گفته که حمله اوکراین به بلگورود با بمب‌های خوشه‌ای دفاع از خود بوده است. آن‌ها لجن، حرام‌زاده و دیوانه هستند!

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ادعای مشابهی را درخصوص حمله به بلگورود عنوان کرد و گفت: در کل، اوکراین حق قانونی برای دفاع از خود دارد. درباره این حادثه به خصوص در بلگورود، هیچ اطلاعاتی از جانب روسیه قابل اعتماد نیست.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به حمله اوکراین به شهر بلگورود روسیه، آن را یک «اقدام تروریستی» خواند و گفت که این حمله هدفمند به جمعیت غیرنظامی بوده است.

هم‌چنین «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این حمله گفت: انگلیس پشت حمله تروریستی به بلگورود است که با هماهنگی آمریکا، کی‌یف را به اقدامات تروریستی تحریک می‌کند.

وی همچنین افزود که مسئولیت حمله به بلگورود برعهده «کشورهای تامین‌کننده تسلیحات برای اوکراین» است.

مدودف پیشتر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: واضح است که حمله تروریستی به شهر بلگورود و مرگ شهروندان ما جنایت خونینی بود که به دستان باندریت‌های حرام‌زاده (تشکیلات مسلح ناسیونالیستی اوکراین) انجام شد تا موجب تغییر چیزی در خط مقدم شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha