• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101409943
  • خبرنگار : 50184

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته:

سبک‌های کاراته سامان دهی می‌شوند

سبک‌های کاراته سامان دهی می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه سرپرست دبیری فدراسیون کاراته با اشاره به فعالیت ۱۳۰ سبک کاراته در کشور، از برنامه ریزی برای سامان دهی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

یوسف گرشاسبی، امروز(۱۴ دی) در مجمع سالیانه هیات کاراته کرمانشاه، با اشاره به تعدد سبک های زیرمجموعه این فدراسیون، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر هرکس که فکر می کند در کاراته خیلی فنی شده، بدنبال راه اندازی یک سبک جدید می‌رود و گاها مسابقاتی هم برگزار می‌کنند و انتظار حمایت هم دارند.

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته با تاکید براینکه باید سبک های کاراته ساماندهی شود، گفت: در حال حاضر حدود ۱۳۰ سبک کاراته در کشور فعال است که برنامه ساماندهی آنها را با فعال سازی مجدد کمیته ساماندهی سبک‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با تاکید براینکه این برنامه بزودی اجرایی می شود، عنوان کرد: براین اساس یک ارزیابی را از همه سبک‌ها خواهیم داشت تا سبک‌هایی که شاخص‌های لازم را ندارند، حذف شوند.

گرشاسبی در بخش دیگری از سخنانش از شروع تدوین قوانین مربوط به سبک های آزاد در کشور هم خبر داد و گفت: مسابقات قهرمانی کشور سبک‌های آزاد را تا اردیبهشت ماه برگزار خواهیم کرد و بدنبال آن تیم ملی سبک های آزاد هم برای اولین بار تشکیل می شود.  

وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد هیات کاراته کرمانشاه، گفت: هرچند کاراته در برخی از استانها پیشینه‌ای غنی‌تر از کرمانشاه دارد، اما امروز به پای کرمانشاه نمی‌رسند.

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته اضافه کرد: آنچه که امروز کاراته کرمانشاه نشان می دهد، روندی رو به رشد و پیشرفت است و روزهای درخشان‌تری را هم در پیش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجموعه فدراسیون نگاه مثبتی به کرمانشاه دارد، در پاسخ به درخواست رئیس هیات و برخی از اعضای مجمع مبنی بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت قهرمانان، مربیان و داوران کرمانشاهی در تیم های ملی، عنوان کرد: رئیس هیات استان باید به شکل مکتوب ظرفیت‌های استان را در هر بخش به فدراسیون اعلام کند و برای استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها مطالبه گری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این مجمع هیات کاراته کرمانشاه را از هیات های موفق استان نامید و اظهارکرد: کاراته کرمانشاه فعالیت های راضی کننده ای دارد و تعداد علاقمندان آن بالا است.

وی به حضور ورزشکاران این هیات در مسابقات جهانی، آسیایی و بازیهای آسیایی اشاره کرد و گفت: معمولا در هر برنامه تجلیلی که از قهرمانان ورزشی استان داریم، قهرمانان کاراته‌کا هم حضور دارند که حاکی از رشد و پویایی این رشته در استان است.

حاتمی در ادامه توصیه هایی هم به اعضای هیات کاراته استان داشت و اظهار کرد: به منظور رشد بیشتر این هیات اخذ میزبانی اردوهای ملی و مسابقات قهرمانی کشور را در دستور کار قرار دهید.

وی بر لزوم اجرای درست برنامه های استعدادیابی در کاراته کرمانشاه هم تاکید کرد و گفت: اگر استعدادیابی به شیوه درستی انجام گیرد و نخبه های هر رشته ای در سنین پایین جذب آن شوند و پرورش پیدا کنند، در آینده پشتوانه‌ای برای قهرمانان آن رشته خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha