هادی حق بین در گفتوگو با ایسنا، در مورد پروژه تقاطع بزرگراههای مسیر نواب - تندگویان با بیان اینکه پروژه مسیر نواب - تندگویان یکی از سخت ترین پروژه های شهری است که در حال اجرای آن هستیم، تأکید کرد: این پروژه هم به لحاظ ترافیکی و هم به لحاظ معارضین زیرسطحی متنوعی که در آنجا داشتیم، سخت پیچیده است؛ چراکه معارضین تأسیساتی همچون لولههای آب و گاز و شبکه برق زیرزمینی و همچنین از لحاظ ترافیکی با توجه به اینکه این مسیر یکی از ورودی های اصلی شهر تهران است و به شدت تقاضای سفر در آنجا بالاست؛ مسائل خاص خود را در اجرا شامل میشود.
وی در مورد روند طولانی ساخت این پروژه گفت: در مواقعی پروژه با رکود مواجه شده که آنهم به دلیل موضوعات تأسیساتی که وجود دارد، است؛ البته امروز بخش قابل توجهی از این تأسیسات برطرف شدهاند. در نهایت این پروژه به سبب موضوعات ترافیکی خاص و لزوم هدایت ترافیکی و هماهنگی که با پلیس راهور انجام شده، در چهار فاز بازگشایی خواهد شد.
حق بین بیان کرد: پل چپ گرد این تقاطع شروع و کوله ها قابلیت اجرا را تا زمان انحراف ترافیک ندارد و امکان احداث کوله ها پس از هدایت ترافیک عبوری موجود برای ما فراهم می شود تا بتوانیم پل چپ گرد را تکمیل کنیم.
وی اظهار کرد: ظرف پنج ماه گذشته اتفاقات فوق العاده ای در این تقاطع افتاده و روی پروژه متمرکز شدهایم و از زمانی که معارضین تأسیساتی برطرف شده و این امکان برایمان فراهم شد تا عملیات اجرایی را سرعت دهیم، سازه زیرگذر کاملا احداث و در حال تکمیل زیرگذر هستیم و کاری است که امکان رویت آن توسط همشهریان در حال وجود حاضر ندارد.
به گفته معاون شهردار تهران، ظرف یک ماه آینده اولین مسیر را باز میکنیم و ترافیکی که در حال حاضر از سمت نواب به سمت جنوب مردم را گرفتار کرده روی مسیر اصلی میاندازیم و همشهریانی که از شمال نواب به سمت جنوب طی مسیر می کنند و به سمت بهشت زهرا از طریق بزرگراه تندگویان ادامه مسیر می دهند وارد مسیر اصلی پروژه می شوند و یک روان سازی اتفاق می افتد و بعد از آن کندرویی که دارای ترافیک است را در اختیار می گیریم و کوله شمالی پل چپ گرد را وارد فاز اجرا می کنیم. پس از آن فازهای ترافیکی بعدی و اجرایی را برنامه ریزی و با پلیس راهور نیز هماهنگ کردهایم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان فازهای بعدی مشخص است؟ گفت: هم شرایط جوی فصل و هم شرایط اجرایی پروژه بسیار سخت است، ولی پیمانکار تمام قد پای کار آمده و هر هفته جلسات کنترل پروژه در محل کارگاه برگزار میشود. امیدواریم در فاز اول این پروژه گشایش ترافیکی صورت گیرد و ظرف یک ماه تا ۴۰ روز بعد نیز فاز دوم آن که مسیر میدان بهمن به سمت بهشت زهرا هست را بتوانیم از طریق زیرگذر باز کنیم و بعد از آن بتوانیم فاز بعدی عملیات اجرایی را شروع کنیم.
معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که بتوانیم امسال کل پروژه را انجام دهیم و افزود: البته پل چپ گرد به سبب کارهای باقی مانده اش در کوله ها ممکن است قدری با تأخیر مواجه شود؛ اما در مجموع با دو فاز اجرایی فوق الذکر، مسئله ترافیک آنجا به شکل قابل توجهی برطرف میشود و تمام تلاشمان این است که قبل از سال جدید بتوانیم گره ترافیکی که در آنجا وجود دارد را کامل برطرف کنیم.
انتهای پیام
نظرات