• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402101510435
  • خبرنگار : 50441

جشنواره تئاتر مناطق کشور؛

زوج شیرازی به دنبال درخشش در سمنان

زوج شیرازی به دنبال درخشش در سمنان

ایسنا/فارس نویسنده منتخب جشنواره تئاتر استان فارس که برای حضور در جشنواره منطقه‌ای به سمنان سفر کرده است، میزان حمایت‌های صورت گرفته از سوی مسئولان این استان را مطلوب توصیف می‌کند.

دومین دور از جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور از پنجشنبه، ۱۴ دی‌ماه در شهر سمنان آغاز شده است. استان فارس با ۴ نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی در این جشنواره حضور دارد.

یکی از این نمایش‌ها "یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت" نام دارد که در جشنواره تئاتر استانی فارس در چندین بخش کاندیدا شد و در نهایت جوایز مهمی از جمله عناوین سوم در کارگردانی و نویسندگی را به خود اختصاص داد.

کارگردانی این نمایش را شهرزاد بداغی به عهده دارد و همسر او، امیر بهبودنیا نیز نویسنده نمایشنامه است.

بهبودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ابتدا در خصوص اسم نمایش توضیح داد: نقش اصلی داستان ما، دچار مشکل و مساله‌ای شده که نقطه نجاتش بعد از یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت اتفاق می‌افتد و ما آن ۲۴ ساعت آخر زندگی این شخص را می‌بینیم.

زوج شیرازی به دنبال درخشش در سمنان

وی افزود: این نمایش یک کار اجتماعی محسوب می‌شود و در مورد آن بخش از مشکلات آدم‌هاست که ریشه در اتفاقات دوران کودکی دارد. در حقیقت یک بحث روانشناسی و روانکاوی است که چطور ممکن است اتفاقات کودکی، مشکلات بزرگی را در بزرگسالی برای فرد ایجاد کند.

این نویسنده و کارگردان ۴۰ ساله اصفهانی که از سال ۹۰ رشته دانشگاهی ادبیات نمایشی را در شیراز تحصیل کرده است، در خصوص میزان حمایت‌هایی که از گروهش به عمل آمده است، گفت: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس، حمایت‌های خیلی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از تمامی گروه‌های اعزامی به جشنواره منطقه‌ای به عمل آورده است. در جلسه‌ای که چند روز قبل از اعزام به جشنواره داشتیم، بخشی از هزینه‌های گروه‌ها پرداخت شد و این اتفاق خیلی خوبی بود.

بهبود نیا ادامه داد: واقعیت و انصاف این است که اخیرا شاهد بهبود وضعیت رسیدگی به هنرمندان بوده‌ایم و می‌بینیم در تئاتر فارس پیشرفت‌هایی ایجاد شده است. شاهد هستیم که با وجود وضعیت اقتصادی که گریبان ادارات دولتی را هم گرفته است، اما اداره ارشاد فارس هر چه در توانشان هست را در اختیار بچه‌های تئاتر می‌گذارند و این مساله جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش ایسنا، نمایش "یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت" ساعت ۱۰ صبح روز شنبه، ۱۶ دی‌ماه در تماشاخانه حکیم الهی سمنان به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha