• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101510484
  • خبرنگار : 71145

شمار شهدای غزه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن رسید/ به صدا درآمدن آژیر خطر در عسقلان

شمار شهدای غزه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن رسید/ به صدا درآمدن آژیر خطر در عسقلان

ارتش رژیم صهیونیستی در نود و یکمین روز تجاوز به غزه، همزمان با درگیری‌های خشونت آمیز مقاومت و نیروهای اشغالگر که در تلاش برای گسترش دامنه تهاجم خود به غزه هستند، بمباران مناطقی در جنوب و مرکز نوار غزه را تشدید کرد. وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدا و مجروحان در نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که ارتش اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ کشتار و جنایت دیگر را در غزه مرتکب شده که طی آن ۱۶۲ نفر به شهادت رسیده و ۲۹۶ نفر هم زخمی شدند.

به گزارش «الجزیره» این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده‌است.

طبق این بیانیه، شمار مجروحان فلسطینی در نوار غزه به ۵۷ هزار و ۹۱۰ نفر رسیده‌است. بیش از هفت هزار نفر هم زیر آوار مانده‌اند.

خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای اشغالگر به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه شلیک کردند.

پیشتر هلال احمر فلسطین از گلوله باران و شلیک مجدد توپخانه رژیم صهیونیستی و نیز حملات پهپادها در اطراف بیمارستان الامل در خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

اواخر ماه گذشته، خیابان‌های مملو از ساکنان و آوارگان در مجاورت این بیمارستان - وابسته به هلال احمر - در معرض بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفت و ده‌ها شهید برجای گذاشت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که از بامداد جمعه در بمباران مستمر رژیم صهیونیستی به خان یونس شش فلسطینی به شهادت رسیدند. بمباران روز گذشته رژیم صهیونیستی به خان یونس نیز بیش از ۳۰ شهید بر جای گذاشت.

خبرنگار شبکه همچنین الجزیره گفت: اجساد دو نفر که عصر روز گذشته در بمباران رژیم صهیونیستی به شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه به شهادت رسیده بودند، صبح روز جمعه کشف شد. بیش از ۷۰ فلسطینی پنجشنبه در شهر غزه و خان ​​یونس در جنوب به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره در ادامه افزود که با ادامه بمباران اسرائیل، تعدادی مجروح از اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه نجات یافتند. مرکز نوار غزه در معرض بمباران شدید نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی است.

در ادامه خبرنگار الجزیره تاکید کرد که صبح امروز، قایق‌های رژیم صهیونیستی بمباران سواحل مرکز نوار غزه را تشدید کردند.

همچنین چهار نفر بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در خیابان ۲۰ اردوگاه النصیرات شهید شدند.

حملات مقاومت به تجمعات سربازان اشغالگر در مرکز غزه/ افزایش معلولان جنگی رژیم صهیونیستی

همچنین در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به داخل مقبره الفالوجا در غرب اردوگاه جبالیا در شمال غزه پنج تن شهید شدند.

از طرف دیگر، آژیر خطر در غلاف غزه به صدا درآمد. منابع خبری اعلام کردند عسقلان و غلاف غزه شاهد به صدا درآمدن آژیرهای خطر بودند.

پیش‌بینی درباره معلولیت جنگی بیش از ۱۲۰۰۰ سرباز اسرائیلی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش دادند که وزارت جنگ اذعان خواهد کرد ۱۲۵۰۰ سرباز اسرائیلی بر اثر جراحات وارده در جنگ جاری در نوار غزه به عنوان معلول و از کار افتاده نام‌شان ثبت شود.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد اگرچه تعداد فعلی آنها تنها ۱۲۵۰۰ سرباز است، اما پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد معلول در ارتش اسرائیل به بیش از ۲۰ هزار تن افزایش یابد.

این روزنامه توضیح داد که کسانی اذعان دارند تصویر در داخل ارتش تیره و تار به نظر می‌رسد و اعداد و ارقام متفاوت است. به طوریکه روزنامه پیش‌بینی کرده این تعداد به طور پیوسته، تا ۲۰ درصد افزایش یابد، به ویژه با ادامه جنگ که به روز نود و یکم رسیده‌است.

این روزنامه نوشت: برخی از بیمارستان‌ها در مورد نیاز فوری به رسیدگی به مجروحان روحی و جسمی در نتیجه جنگ جاری در غزه صحبت می‌کنند، به طوریکه کارمندان زیادی در بیمارستان‌ها برای پاسخ به وضعیت سربازان استخدام شده‌اند. مضافا اینکه درخواست تامین بودجه ویژه برای قربانیان پس از جنگ یا پس از حادثه وجود دارد.

حملات مقاومت به تجمعات سربازان اشغالگر در مرکز غزه/ افزایش معلولان جنگی رژیم صهیونیستی

در همین رابطه، رام ایمناخ، مشاور مالی سابق رئیس ستاد ارتش اشغالگر پنجشنبه گفت که این رژیم باید سالانه ۶۰ میلیارد شکِل بودجه وزارت جنگ را افزایش دهد. شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل مصاحبه‌ای با رام امیناخ انجام داد که در آن او توضیح داد که هر کسی که داده‌های نظامی را می‌خواند متوجه می‌شود که اسرائیل سالانه به حدود ۶۰ میلیارد شکِل (شکل = ۰.۲۷ دلار) نیاز دارد.

گردان‌های القسام خودروهای اشغالگران را در غرب اردوگاه المغازی هدف قرار داد

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که تجمع خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی در غرب اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را با خمپاره‌های کالیبر سنگین بمباران کرد.

این در بحبوحه درگیری‌های شدید بین مقاومت و اشغالگران در چندین منطقه مرکزی نوار غزه است.

همچنین مبارزان گردان‌های القسام و القدس در یک عملیات مشترک توانستند سه تانک مرکاوای صهیونیستی را با گلوله‌های یاسین ۱۰۵ و تاندم در معابر شهر خان یونس هدف قرار دهند.

گردان‌های القسام اعلام کرد که رزمندگان این جنبش امروز جمعه یک میدان مین را بین نیروهای پیاده نظام اسرائیلی متشکل از هفت سرباز منفجر کردند که منجر به تلفات شد. گردان‌های القسام همچنین اعلام کردند که یک بولدوزر اسرائیلی را در شهرک خزاعه در شرق خان یونس با گلوله یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه از مجروح شدن ۱۴ نظامی در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه خبر داد.

شهردار غزه: آب آشامیدنی نوار غزه رو به پایان است

یحیی السراج شهردار غزه اعلام کرد میزان آب آشامیدنی در نوار غزه بسیار کاهش یافته و در آستانه پایان یافتن است و شهرداری‌های مناطق مختلف غزه برای فراهم سازی خدمات آب و فاضلاب و نظافت به شدت ناتوان شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین السراج افزود تمام شهرهای نوار غزه در ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکلات گسترده بوده به طوری که خدمات بهداشتی و فاضلاب تقریباً ارائه نمی‌شود.

وی به انباشت مقادیر زیاد آب غیر قابل شرب در کوچه‌ها و خیابان‌ها، مراکز پناهندگی و بیمارستان‌ها اشاره کرده و افزود: نمی‌توانیم خدمات نظافتی و جمع آوری زباله‌ها از خیابان‌ها و مراکز پناهندگی را ارائه کنیم و مقادیر زیادی زباله در آنها جمع شده و بوی ناخوشایندی از آنها متصاعد می‌شود، بخشی از این زباله‌ها را آتش می‌زنیم اما این مساله نیز باعث آلودگی‌های بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان می‌شود چرا که گازهای سمی از آنها متصاعد می‌شود.

السراج در بخش دیگری از سخنان خود به ناتوانی شهرداری‌ها برای بازگشایی خیابان‌ها برای شهروندان اشاره نمود که به دلیل بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی مسدود شده‌اند.

شمار شهدای غزه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن رسید/ به صدا درآمدن آژیر خطر در عسقلان

شهردار غزه در ادامه به حوضچه شیخ رضوان اشاره نمود که برای جمع آوری آب باران اختصاص دارد اما هم اکنون با فاضلاب مخلوط شده و ارتفاع آن به ۶ متر رسیده است و در عین حال هشدار داد در صورت بارش باران شدید احتمال شکسته شدن آن وجود دارد.

السراج در این خصوص گفت: خوضچه شیخ رضوان دیوار ندارد لذا ممکن است کودکان یا وسایل نقلیه در آن سقوط کنند.

وی در ادامه تمام نهادهای بین‌المللی را به ارائه سوخت کافی به نوار غزه دعوت کرد تا شهرداری‌ها مناطق مختلف بتوانند خدمات لازم از جمله آب و فاضلاب و نظافت را برای شهروندان فلسطینی فراهم نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha