• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101510521
  • خبرنگار : 71145

هدف صهیونیست‌ها از ترور صالح العاروری از زبان خالد مشعل/ تشییع پیکر شهدای حماس در بیروت

هدف صهیونیست‌ها از ترور صالح العاروری از زبان خالد مشعل/ تشییع پیکر شهدای حماس در بیروت

جنبش حماس روز پنجشنبه اعلام کرد که هدف رژیم صهیونیستی از ترور صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی این جنبش «صدور بحران خود به خارج و مشوش کردن محاسبات مقاومت و منطقه» بوده‌است.

به گزارش ایسنا، این مطالب در سخنرانی ضبط شده خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج در خصوص ترور شهید صالح العاروری و شش تن دیگر از جمله دو تن از فرماندهان القسام، شاخه نظامی حماس و چهار تن از اعضای این جنبش بیان شد.

این جنایت شامگاه سه شنبه در ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان رخ داد.

مشعل افزود: «دشمن با ترور العاروری می‌خواست بحران خود را به خارج صادر کند و دایره تجاوز را گسترش دهد و بر این باور بود که این امر محاسبات مقاومت و منطقه را به هم می‌ریزد و ترور رهبران توسط این رژیم اراده مقاومت را در هم می‌شکند و رهبری آن را تضعیف می‌کند.»

وی ادامه داد: این ترور در پرتو شکست و ناامیدی دشمن پس از سه ماه تجاوز وحشیانه و هولوکاستی که علیه ساکنان نوار غزه انجام داد، صورت گرفت.

مشعل تاکید کرد: دشمن زمانی که تجاوزات خود را گسترش داد (اشاره به ترور العاروری در بیروت) درخواهد یافت که مرتکب حماقت شده‌است.

هدف صهیونیست‌ها از ترور صالح العاروری از زبان خالد مشعل/ تشییع پیکر شهدای حماس در بیروت

مشعل بر توجه جنبش خود به «امنیت و منافع هر کشور و دولت عربی» تأکید کرد و افزود: «نبرد ما با دشمن صهیونیستی است.»

وی خاطرنشان کرد: تداوم تجاوز به غزه و ترور رهبران خارج از نوار غزه، شکست اسرائیل را تسریع کرده و روحیه مقاومت را تقویت می‌کند.

پیش از این، حماس با مشارکت هزاران نفر، پیکر العاروری را در بیروت طی یک راهپیمایی عظیم که از مسجد امام علی (ع) در منطقه جاده جدید شروع شد و به سمت «مقبره شهدا» در اطراف اردوگاه آوارگان فلسطینی شاتیلا ادامه یافت، تشییع کرد.

هدف صهیونیست‌ها از ترور صالح العاروری از زبان خالد مشعل/ تشییع پیکر شهدای حماس در بیروت

پس از تشییع پیکر شهدا چندین سخنرانی از سوی مقامات حماس، حزب‌الله و سازمان آزادیبخش فلسطین ایراد شد. همه آنها در آمادگی برای مقابله با اسرائیل متفق القول بودند، زیرا حضور اسرائیل را بزرگترین تهدید برای فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها دانستند. در میان شعارهای تجلیل از شهدا فریادهای انتقام‌خواهی بلند می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha