• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402101510597
  • منبع : نمایندگی سمنان

به احترام شهدای گرانقدر کرمان؛

اجرای عمومی نمایش های خیابانی جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم حذف شد

اجرای عمومی نمایش های خیابانی جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم حذف شد

ایسنا/سمنان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: به احترام شهدای گرانقدر حادثه دردناک و ترویستی کرمان، اجرای عمومی نمایش های خیابانی جشنواره منطقه ای راه ابریشم در سمنان حذف شد.

امیرهوشنگ باهنر ۱۵ دی با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق جدول جشنواره اجرای نمایش های خیابانی این جشنواره از بعد از ظهر جمعه آغاز می شود و در پی این حادثه غم بار و در گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آن، اجرای عمومی از جدول نمایش های خیابانی حذف شده است.

وی گفت: گروههای نمایش شرکت کننده در این جشنواره در روزهای جمعه و شنبه تنها اجرای جشنواره‌ای و برای داوران آن خواهند داشت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: اولین اجرای خیابانی ساعت ۱۴:۳۰ و متعلق به نمایش "عاشقانه های زیرخاکی" است که به کارگردانی حسین نادری از کرمانشاه در ورودی تئاتر شهر سمنان اجرا خواهد شد.

نمایش های خیابانی ویژه بخش داوری به ترتیب در ساعات ۱۵:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۷:۳۰ و ۱۸:۳۰ در ورودی تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

نمایش "عامدانه عاشقانه قاتلانه" از بروجن استان چهارمحال و بختیاری به کارگردانی حسین وکیلی روز جمعه در تماشاخانه حکیم الهی سمنان به روی صحنه رفت.

این نمایش که به نویسندگی ساناز بیان به روی صحنه رفت، روایت مستند گونه از اولین قاتل سریالی ایران و ماجرای گرایش او به قتل است.

در این نمایش حکیمه ایدر، مهلارضایی و آویسا به عنوان بازگیر به ایفای نقش پرداختند و امید مردانی بروجنی، هانیه ایدر، امید جعفری، مهسا ذوالفقاری و مرداد کردیان به عنوان سرپرست گروه نمایش، دستیاران کارگردان، منشی صحنه و طراح صحنه همکاری داشتند.

همچنین مجتبی کردیان، شقایق شیروانی، احمدرضا حیدری و زهرا فیاض، محمدرضا دارش، مهرداد کردیان و امید مردانی بروجنی سایر عوامل اجرایی نمایش "عامدانه عاشقانه قاتلانه" بودند.

همچنین نمایش "خوشبختی در اودسا" از خرم آباد لرستان به کارگردانی رضا شاه کرمی و نویسندگی داوود پورحمزه پنج شنبه شب در جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم در تالار آفتاب سمنان به نمایش درآمد.

بازیگران این نمایش شامل ماریا الماسی، پگاه موسوی کیا، یاسمن رحیمی، ماهان خدامرادی،حسن قنبری، یزدان شاه کرمی، رایان رحمتی و هومن مرادی.بودند.

موضوع  این نمایش داستان  نامه‌ای است که برای یک پیرزن ارسال می‌شود، دختران همسایه نامه را دریافت می‌کنند و ادامه ماجرا ...

در نمایش مذکور روهان امامی به عنوان طراح صحنه، سیمین محمدی طراح لباس، رامین صادقی طراح نور وهومن مرادی طراح پوستر و بروشور همکاری دارند.

 به گزارش ایسنا، ۱۱ گروه نمایشی از هشت استان کشور در بخش خیابانی جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم شرکت و به رقابت می پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha