• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101510692
  • خبرنگار : 50175

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان:

نهالی که دکتر کاظمی آشتیانی بنا نهاد به درختی تنومند تبدیل شده است

نهالی که دکتر کاظمی آشتیانی بنا نهاد به درختی تنومند تبدیل شده است

ایسنا/لرستان مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان و فلوشیپ نازایی گفت: هجده سال از درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی می‌گذرد اما یادگارهای طلایی‌اش همچنان می‌درخشد و نهالی که او و همکاران جهادگرش در پژوهشگاه رویان بنا نهادند حالا به درخت تنومندی تبدیل شده و این راه همچنان ادامه دارد.

دکتر مهدیه مریدی امروز ۱۵ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به هجدهمین سالروز درگذشت دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران، اظهار کرد: بی‌تردید اقدامات دکتر کاظمی آشتیانی در ایجاد پژوهشگاه رویان و درمان ناباروری بسیار سترگ است و با هیچ کلمه و جمله‌ای نمی‌توان آن را وصف کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات توانسته مشکلات بسیاری را حل کند که با تلاش‌های دکتر کاظمی آشتیانی به دست آمده و ما باید قدر این‌ها را بدانیم.

مریدی تصریح کرد: تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد در مراکز درمانی رویان و بنیان نهادن علوم جدید سلول درمانی و همانندسازی را باید قدر بدانیم و بی‌تردید هرگز نام دکتر سعید کاظمی آشتیانی فراموش نخواهد شد و به نیکی یاد می‌شود.

این فلوشیپ نازایی با اشاره به دستاوردهای رویان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از دکتر کاظمی آشتیانی به نیکی یاد کرده و همین نشان می‌دهد که این زنده‌یاد و زنده‌نام چه دانشمند بزرگی بوده و اقدامات بی‌تکرار او کم نیستند.

وی خاطرنشان کرد: هجده سال از درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی می‌گذرد اما یادگارهای طلایی‌اش همچنان می‌درخشد و نهالی که او و همکاران جهادگرش در پژوهشگاه رویان بنا نهادند حالا به درخت تنومندی تبدیل شده و این راه همچنان ادامه دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری، اضافه کرد: تلاش برای اجرای این دو موضوع در مراکز رویان به خوبی در حال انجام هستند و تمام تلاش‌مان را بکار می‌گیریم که اقدامات مثمرثمر انجام دهیم.

مریدی با اشاره به برخی خصوصیات بارز اخلاقی و اقدامات شایسته زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، تأکید کرد: ما به‌عنوان کادر درمان باید چنین افراد بزرگی را الگو قرار بدهیم.

وی با اشاره به پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی افزود: زوج‌های زیادی از طریق رویان صاحب فرزند شده‌اند که بی‌تردید دعای خیر آنان بدرقه راه این پژوهشگاه خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha