• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402101610771
  • خبرنگار : 71533

الحاق ناو «ابومهدی المهندس» و ۱۰۰ شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه

الحاق ناو «ابومهدی المهندس» و ۱۰۰ شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه

مراسم الحاق ناو ابومهدی المهندس و ۱۰۰ فروند شناور موشک‌انداز تندرو به نیروی دریایی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم گفت: این الحاق ادامه الحاق‌های یازده‌گانه گذشته و در راستای ادامه تولید قدرت است.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران هم در این مراسم با بیان این‌که «با ورود سامانه‌های جدید به نیروی دریایی سپاه، رخسار نوینی از مدرن‌شدن قدرت دریایی سپاه را شاهد خواهیم بود»، اظهار کرد: اساس کار ما بر تأثیر اصول دکترینی بر توسعه قدرت و تأثیر راهبردها بر گسترش قدرت که محصول تلاقی دکترین دفاع دریایی ما با راهبرد آن است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی با درک واقعیت اهمیت دریا به عنوان صحنه کلیدی و سرنوشت‌ساز نبرد به تشکیل و توسعه و تکمیل یک قدرت دریایی متفاوت از قدرت‌های مرسوم دریایی همت داشته که در ارتش و سپاه انجام شده است. این گسترش و تقویت با این پیشفرض طراحی شده که ما با بزرگترین قدرت‌های دریایی عالم درگیر خواهیم بود.

شناور گشتی رزمی ابومهدی المهندس مبتنی بر نیازهای عملیاتی نیروی دریایی سپاه توسط جوانان متخصص داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید شده است.

این شناور رادارگریز با بهره‌مندی از چهار موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای ۳۷ گره دریایی، و قدرت بالا در مانور است.

قابلیت حمل و فرود و برخاست پهپاد عمودپرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است. این شناور برای دفاع هوایی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگرهای دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار توپ‌های ۲۰ میلیمتر و ۳۰ میلیمتر است.

 شناور شهید ابومهدی المهندس برای انهدام اهداف سطی متخاصم نیز مجهز به پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی (از ۳۵ تا ۷۵۰ کیلومتر) است. این شناور مجهز به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۲:۰۳

یادمه کوچیک تر که بودم مجله های نظامی و فضایی رو میخریدم و با ذوق عکس کشتی ها و موشک های جدید توی دنیارو همراه مشخصات فنی میخوندم حالا همون وضعیت با وجود دانشمندان جوان خودمون هر سال با دستاوردهای جدید و قابلیت جدید ، واقعا خوشحالم که جوانان ما به این سطح در جهان رسیدن و متوقف نشدن و هر روز اونو ارتقا میدن خدا یارتون خسته نباشید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۵:۳۹

سلامت و جاویدان باشید من هم به نوبه خودم در ساخت ناوجنگی شهید ابومهدی المهندس به عنوان تاسیسات شریک بودم و افتخار میکنم 🙏

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۴:۵۰

زنده باد سپاه زنده باد سرداران ایرانی زنده باد سربازان نام آور ایرانی زنده باد ارتش و نیروی دریایی از صمیم قلبم خوشحالم و عاشق این مرز و بوم کشورم هستم و افتخار میکنم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۵:۲۳

مبارکمان باشد روح حاج قاسم وابومهدی مهندس شادبکوری چشم دشمنان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۷:۲۲

سلامت و سرافراز باشید برادران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۷:۴۴

جانم فدای ایران ورهبری ونظام ایران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۸:۵۰

ظاهرش بسیار مدرن و بروز هستش، امیدوارم تو زمینه دفاع هوایی قوی باشه. پاسدار افتخار ایران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۹:۲۵

ظاهرش که موج شکن هست و اگر یک شناور دو کاره سطحی و زیر سطحی هم می ساختند هر ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر در زیر دریا خفته شود و یا در مواقع طوفان کار زیر دریایی کنه و از زیر سطح دریا اژدر شلیک کنه و یا هم یک شناور بسازند که بادیگارد کشتی های تجاری باشد که از عمق دریا بیرون بیاد و غافلگیر کنه به دزدان دریایی حمله کنه ، خیلی عالی میشه .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۰:۰۵

سلامت وپایداروموفق باشید خداوند همیشه یاورتان باشدوروز به رو ز درتمام کارهایتان پیروز سربلند باشیدودشمنان این آب وخاک را به ذلت وخرید بکشانید به امید حضرت حق

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۲:۳۵

جانم فدای رهبر

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۲:۴۹

امیدوارم موفق باشند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۰۶:۵۸

به امید امپراتوری ایران عزیزمان با وجود جمهوری اسلامی ایران ،فردا از آن ایران است انشالله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۰۹:۲۷

خدارو شکر بابت نخبه های این سرزمین. در راه سربلندی و پیشرفت و حفاظت این کشور هر کسی تلاش کرد قطعا مورد محبت و لطف خداوند و امام زمان قرار خواهد گرفت. پاینده و جاودان باشید . تمام مدافعان این کشور در پناه خداوند باشند ان شالله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۱۴:۰۸

عالی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۱۵:۱۲

زنده بادنیروی مسلح ما