• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402101610809
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در ۹ ماهه امسال؛

کاهش ۲۰ درصدی ازدواج در تیران و کرون

کاهش ۲۰ درصدی ازدواج در تیران و کرون

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ثبت احوال تیران و کرون گفت: واقعه ازدواج در ۹ ماهه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

اصغر رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقایع حیاتی و ازدواج و طلاق در تیران و کرون، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۲۳۰ واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: ۷۲ واقعه طلاق در این منطقه ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته تغییر زیادی نداشته که البته در این خصوص باید پایان سال آمار به دلیل انجام فرآیند قانونی اعلام و تحلیل شود.

رئیس اداره ثبت احوال تیران و کرون به آمار موالید نیز اشاره کرد و گفت: ۵۸۲ کودک امسال به دنیا آمده و ثبت سند آنان در اداره ثبت احوال شهرستان انجام شده که این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۳۱۰ نفر در تیران و کرون فوت کرده‌اند که این آمار در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته ۴۰ نفر افزایش داشته است.

به گفته رضازاده انجام وقایع حیاتی متأثر از حوادث نیز بوده که در دوران سخت کرونا آمار وفات روند افزایشی پیدا کرده بود.

وی به تعویض شناسنامه‌های قدیمی و صدور کارت ملی نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۴۰۰ مورد تعویض شناسنامه قدیمی و نزدیک به ۱۵۰۰ مورد صدور کارت ملی جدید در سال ۱۴۰۲ انجام شده و اسناد سجلی افراد این شهرستان به روز شده است.

رئیس اداره ثبت احوال تیران و کرون، یادآور شد: با توجه به ارائه خدمات بر اساس کارت هوشمند جدید، تقاضا برای صدور این سند شناسایی افزایش یافته و با گذر از شرایط تحریمی کارت‌های خام، فرآیند صدور تسریع می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد تا نسبت به تغییر شناسنامه قدیمی و اخذ کارت ملی هوشمند در اسرع وقت اقدام کنند تا مشکل هویتی در دریافت خدمات نداشته باشند.

رضازاده به انجام اقدامات قانونی و تدارک زیرساخت‌های هویتی برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با مدیریت شهرستان صورت گرفته و در روز انتخابات ثبت احوال ارائه خدمت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha