• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101610876
  • خبرنگار : 71612

افزایش تحرکات شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری هم‌زمان با جنگ غزه

افزایش تحرکات شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری هم‌زمان با جنگ غزه

طبق گزارش سازمان اسرائیلی «صلح اکنون» که با فعالیت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری مخالف است و فعالیت آنها را زیر نظر دارد، این شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشغالی دست به اقدامات غیرمجازی برای گسترش ردپای خود در این سرزمین زده‌اند.

به گزارش ایسنا، سازمان «صلح اکنون» می‌گوید: شهرک‌نشینان ۹ پایگاه جدید را بدون مجوز «اسرائیل»، تاسیس کرده‌اند.

طبق آنچه روزنامه نیویورک تایمز نوشته است، این سازمان ایجاد «چندین جاده و مسیر» جدید را مستند کرده است.

علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که شهرک‌نشینان مناطقی باز را در بخش‌هایی از کرانه باختری که تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی است، حصارکشی کرده‌اند تا دسترسی فلسطینی‌ها را مسدود کنند.

این فعالیت‌های گزارش‌شده تنش‌ها را در کرانه باختری افزایش می‌دهد؛ جایی که خشونت و حملات ارتش صهیونیستی طی سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

البته این اسناد گزارش شده توسط «صلح اکنون»، توسط رژیم صهیونیستی تایید نشده است.

کرانه باختری، سرزمینی که از سال ۱۹۶۷ توسط ارتش صهیونیستی اشغال شده، از زمان آغاز جنگ در غزه افزایش شدید خشونت شهرک‌نشینان را تجربه کرده و همچنین با افزایش فعالیت‌های برخی شهرک‌نشینان با هدف «به حاشیه راندن» فلسطینیان در آنجا روبه‌رو بوده است.

حدود سه میلیون فلسطینی در کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کنند، سرزمینی که ۴۹۰۰۰۰ صهیونیست نیز در شهرک‌های غیرقانونی در آن زندگی می‌کنند که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند اما توسط رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شده‌اند.

چندین رهبر طرف‌دار شهرک‌های غیرقانونی در حال حاضر به عنوان وزیر در دولت بنیامین نتانیاهو هستند که در ایجاد «یک محیط سیاسی» مطلوب برای توسعه پروژه‌های برخی شهرک‌نشینان کمک می‌کنند.

اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ رکوردی را به ثبت رساند و سازمان ملل ۱۲۲۵ حمله توسط شهرک‌نشینان به فلسطینیان را در طول سال ثبت کرده است.

ایالات متحده در اوایل ماه دسامبر تحریم‌هایی را علیه ده‌ها شهرک‌نشین اعمال کرد که اکنون از ورود به خاک آمریکا منع شده‌اند. کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که فرانسه «تصمیم گرفته است تا اقداماتی» علیه برخی شهرک‌نشینان «افراطی» اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha