• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402101610885
  • خبرنگار : 50592

پیش‌بینی پرورش۶۵۰ تن ماهی سردآبی در یزد

پیش‌بینی پرورش۶۵۰ تن ماهی سردآبی در یزد

ایسنا/یزد مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۹۵ واحد پرورش ماهیان سردابی در استان، پیش بینی کرد: در اواخر زمستان امسال ۶۵۰ تن ماهی سردآبی قزل‌آلا از مجتمع‌ها و استخرهای پرورشی استان صید شود.

«سید اسماعیل یزدانی» در گفت‌وگو با ایسنا، میزان تولید سال گذشته این بخش را ۶۱۵ تن اعلام کرد و گفت: در سال جاری یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی که در واحد تحقیقاتی کرخنگان تولید شده بود، در محیط‌های پرورشی ماهیان سردآبی اعم از استخرهای منفرد، استخرهای ذخیره آب کشاورزی و مجتمع‌های پرورش ماهی توزیع شد.

وی تعداد واحدهای پرورش ماهیان سردآبی در استان را ۱۹۵ واحد ذکر و اعلام کرد: در مجموع ۳۵۰ نفر در کل استخرهای پرورش ماهی استان مشغول بکار هستند.

یزدانی با بیان این که تولید مکمل و خوراک ماهی مورد نیاز پرورش‌دهندگان در داخل استان انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بخش عمده ماهی تولیدی، در داخل استان به مصرف می‌رسد و بخشی از آن نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت پرورش‌دهندگان استان در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی نیز گفت: در استان یزد و در بخش تولید ماهیان زینتی در مجموع  تعداد سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی شامل ماهیان زنده‌زا مانند گوپی، مولی، دم شمشیری و ماهیان تخم‌گذار اعم از سیچلاید، دیسکاس، اسکار، آنجل،گلدفیش‌ها و غیره تکثیر و پرورش داده می‌شوند.

وی با بیان این که هم اکنون ۳۷ واحد تولیدی در خصوص پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: ماهیان زینتی پرورش یافته در استان علاوه بر عرضه در بازار داخل استان، در سایر استان‌های کشور عمدتاً استانهای مجاور نیز به فروش می‌رسند.

مدیر شیلات و آبزیان استان در پایان متذکر شد: در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا، افزایش قیمت نهاده‌های شیلاتی اعم از تجهیزات،خوراک آبزیان، نبودن بیمه ماهیان زینتی، تولید و پرورش ماهیان زینتی کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha