• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101610922
  • خبرنگار : 71516

شکنجه‌های ظالمانه اشغالگران در حق فلسطینی‌های بازداشت شده از شمال غزه

شکنجه‌های ظالمانه اشغالگران در حق فلسطینی‌های بازداشت شده از شمال غزه

رسانه‌ها اعلام کردند که ده‌ها تن از فلسطینی‌هایی که توسط رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت شده بودند، در معرض شکنجه‌های شدید توسط سربازان این رژیم قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، تحقیقات بر اساس شهادت‌ها تایید می‌کند که اشغالگران شکنجه‌های ظالمانه‌ای را علیه فلسطینی‌هایی که از شمال غزه دستگیر شده‌اند، انجام داده‌اند و برخی از آنها در نتیجه آن شکنجه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

به نقل از شبکه خبری المیادین، تصاویر منتشر شده از ده‌ها تن از فلسطینی‌هایی که در شهر بیت لاهیا در شمال غزه بازداشت شدند، نشان می‌دهد که سربازان رژیم صهیونیستی آنها را مجبور کرده‌اند تا لباس‌هایشان را درآورده و دو زانو بنشینند و سپس چشمان آنها را بسته و آنها را وارد کامیون‌های نظامی می‌کنند.

در حالیکه بیشتر بازداشت شدگان غیرنظامی بودند و عضو حماس نبودند. مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی نیز این مساله را تایید کردند.

بر اساس شهادت‌های برخی از بازداشت شدگانی که بعدا آزاد شدند، سربازان رژیم صهیونیستی از شوک الکتریکی علیه آنها استفاده کرده و با فندک صورتشان را می‌سوزانند و آنها را از خواب و غذا و حتی رفتن به سرویس بهداشتی محروم می‌کردند.

همچنین دستان تعدادی از آنها را برای ساعت‌های طولانی بسته و بیشتر روز چشمانشان بسته بود.

برخی از آنها تاکید کردند که در معرض ضرب و شتم قرار گرفته و سربازان سیگارشان را روی گردن یا پشت آنها خاموش می‌کردند.

برخی از بازداشت شدگان به دلیل این شرایط جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش‌ها سربازان رژیم صهیونیستی به بازداشت شدگان دستور می‌دادند تا لباس‌هایشان را درآورده و در یک مکان جمع شوند و بعد از آنها عکس می‌گرفتند و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند.

زمانی که آنها دست بسته در خیابان بودند، سربازان وارد منازل محله شده و آن را به آتش کشیدند. سربازان به بازداشت شدگان فلسطینی گفتند که دلیل بازداشت آنها این است که به جنوب نوار غزه نرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی پیشتر از ساکنان شمال نوار غزه خواست به جنوب آن بروند اما همزمان مناطق جنوب را نیز هدف قرار می‌دهد.

با توجه به تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بمباران مستمر هوایی و زمینی آن و درگیری‌های شدید مقاومت برای دفع تهاجم زمینی اشغالگران وضعیت انسانی غزه درحال بدتر شدن است، تقریباً ۱.۹ میلیون آواره در معرض قحطی، شیوع بیماری‌های همه گیر و عفونی و کمبود سرپناه، آب، غذا و دارو قرار دارند.

این در حالی است که از هفتم اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرد که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده‌است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

این جنگ همچنین به ویرانی گسترده در زیرساخت و فاجعه انسانی بی‌سابقه در غزه منجر شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha