• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101611014
  • خبرنگار : 30147

نماینده مردم نیشابور:

کارشناسان بر اساس شرایط اقلیمی،نوع کشت را مشخص کنند

کارشناسان بر اساس شرایط اقلیمی،نوع کشت را مشخص کنند

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان باید در آمایش سرزمین بر اساس نوع خاک، میزان آب و شرایط اقلیمی، نوع کشت را در منطقه مشخص و ترویج کنند.

هاجر چنارانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مسئولین میانی موظفند مشکلات را برای رفع به مسئولین رده‌های بالا منتقل و پیگیری کنند و مسئولین تصمیم گیرنده نیز باید با همفکری و مشارکت کشاورزان نسبت به اتخاذ برنامه‌های درست اقدام نمایند.

وی اظهار کرد: ما تمایل داریم که مدیریت برق و آب شهرستان به دست مسئولین خود منطقه سپرده شود که مطمئناً بهتر مدیریت خواهد شد. چنانچه دیدیم که امسال به دلیل قطعی برق به برخی از چاه‌های عمیق حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی برگشت جرائم سال‌های گذشته چاه‌های عمیق به شهرستان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و تغذیه مصنوعی سفره‌های زیر زمینی و سهم خواهی از تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور برای خود شهرستان را از دیگر مطالبات کشاورزان نیشابوری اعلام کرد.

چنارانی ادامه داد: مشارکت و آموزش همگانی از اصول مهم در گام دوم انقلاب است و امروزه در بزنگاه اقتصادی و گذرگاه مهم و خاصی از تاریخ ایستاده‌ایم.

وی اذعان کرد: کارشناسان باید در آمایش سرزمین بر اساس نوع خاک، میزان آب و شرایط اقلیمی، نوع کشت را مشخص و ترویج کنند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد دنیا به سمت تولید محصولات گلخانه و شیلات حرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی به کمترین میزان خود رسیده و هرساله وضعیت حادتری از تنش آبی را تجربه خواهند کرد، گفت: دشت نیشابور در حال حاضر در شرایط فوق بحرانی قرار دارد.

چنارانی با بیان اینکه دشت نیشابور یکی از دشت‌های وسیع و حاصلخیز استان خراسان رضوی است که ساکنان این دشت همواره به منابع آبی زیرزمینی متکی هستند، بیان کرد: جبهه آب شور به پهنه‌های وسیعی از بخش جنوبی شهر نیشابور و کال شور رسیده و زمین‌های کشاورزی را درگیر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha