• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402101611095
  • خبرنگار : 50022

۴۷ هزار و ۵۰۰  البرزی برای دریافت کارت ملی هوشمند خود مراجعه نکرده‌اند!

۴۷ هزار و ۵۰۰  البرزی برای دریافت کارت ملی هوشمند خود مراجعه نکرده‌اند!

ایسنا/البرز مدیرکل ثبت احوال البرز با بیان اینکه ۴۷ هزار و ۵۰۰ کارت ملی هوشمند در دفاتر ثبت احوال رسوب کرده و صاحبان این کارت‌ها برای دریافت مراجعه نکرده‌اند؛ گفت: بخشی از این کارت‌ها به علت تغییر شماره تلفن همراه و بی اطلاعی متقاضی از آماده شدن کارت ملی در دفاتر ثبت احوال مانده است.

عباس فتح اللهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت اقلام هویتی و لزوم خودداری از قرار دادن آن در اختیار دیگران، گفت: اقلام هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی مختص فرد بوده و بر همین اساس ثبت احوال تأکید موکد دارد که این اقلام هویتی به هیچ عنوان برای گرو گذاشتن و... استفاده نشود چون امکان سوء استفاده وجود دارد.

فتح اللهی در ادامه به وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۲ درصد درخواست‌های کارت ملی هوشمند در البرز به سرانجام رسیده و کارت‌های ملی توزیع شده است. هشت درصد باقیمانده هم یا به سن دریافت کارت ملی هوشمند نرسیده‌اند یا برخی واجدین دریافت کارت ملی هوشمند هنوز برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس تاکنون از دو میلیون و ۲۸۰ هزار درخواست، دو میلیون و ۴۹ هزار کارت ملی هوشمند چاپ شده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال البرز خاطرنشان کرد: حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ کارت ملی هم در دفاتر ثبت احوال رسوب کرده و صاحبان این کارت‌ها برای دریافت مراجعه نکرده‌اند. با توجه به اینکه پس از صدور کارت برای متقاضی پیامک ارسال می‌شود ممکن است برخی از این افراد به دلیل تغییر شماره همراه و بی اطلاعی از صدور کارت مراجعه نکرده باشند.

وی افزود: از این افراد تقاضا داریم با مراجعه به دفاتر ثبت احوال پیگیری‌های لازم را برای اطلاع از وضعیت کارت ملی خود به عمل آورده و آن را تحویل بگیرند.

فتح اللهی در خصوص صدور شناسنامه جدید در استان هم گفت: شناسنامه‌های قدیمی طی بازه ۲۰ روزه تعویض می‌شود که در تلاشیم این مدت را به کمتر از ۱۰ روز کاهش دهیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ثبت احوال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خدمات در کشور، گفت: در حال حاضر ۱۴۰ میلیون رکورد در پایگاه داده ثبت احوال کشور وجود دارد که قدیمی‌ترین کد ملی ثبت شده در این پایگاه متعلق به فردی است که در سال ۱۲۲۰ به دنیا آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha