• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402101611126
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری فلج اطفال یک بیماری عفونی حاد است که بصورت گسترده در کشور افغانستان و پاکستان شیوع دارد و خوشبختانه با تلاش همکاران بالغ بر 20 سال گذشته هیچ موردی از فلج اطفال در سطح استان و کشورگزارش نشده است و یک موفقیت بزرگ علمی برای کشور جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

دکتر حبیب غزنوی امروز شنبه در مراسم آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال افزود: برای حفظ این دستاورد بزرگ و با توجه به همجواری استان با کشور های بومی فلج اطفال، هرساله عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال برای تمامی کودکان زیر 5 سال در برخی مناطق پرخطر کشور از جمله نیمه جنوبی استان خراسان جنوبی، مناطقی از استان هرمزگان، کرمان و کل استان سیستان و بلوچستان در 2 نوبت  و بدون توجه به سابقه قبلی ایمن سازی انجام می شود.

دکتر غزنوی از تمدید پویش ملی سلامت تا 30 دیماه خبر داد و افزود:  فشار خون و دیابت بعنوان بیماری های غیرواگیر، خطرناکترین بیماری های دهه آینده هستند، در پویش ملی سلامت، تلاش بر این است تا بیماران مبتلا به این بیماری سریعتر شناسایی و مورد درمان قرار گیرند.

وی افزود: متاسفانه استقبال خوبی از اجرای این پویش در شهر زاهدان نشده است از تمام شهروندان عزیز دعوت می شود در راستای حفظ سلامت خود، تا پایان دیماه برای غربالگری بیماری فشار خون و دیابت به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

دکتر مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در دونوبت به صورت خانه به خانه برای تمامی کودکان گروه سنی صفر تا 59 ماهه (زیر 5 سال) بدون توجه به سابقه ایمن سازی قبلی انجام می شود.

وی ادامه داد: با اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، تعداد 22 هزار 546 کودک زیر 5 سال ایرانی و غیر ایرانی توسط یک هزار 67  تیم عملیاتی 2 دونفره و 159 ناظر استانی و شهرستانی، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بر علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند.

علیرضا شهرکی، فرماندار زاهدان نیز گفت: اقدامات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شهر زاهدان در حال انجام است که نودید بخش ارتقاء شاخص های سلامت خواهد بود.

گفتنی است: مرحله اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از امروز 16 دیماه آغاز و تا 19دی ماه ادامه دارد و تمامی کورکان زیر 5 سال استان در برابر این بیماری واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha