• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101611150
  • خبرنگار : 50184

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

هیچ مسئولی حق جانبداری از هیچ کاندیدایی را ندارد

هیچ مسئولی حق جانبداری از هیچ کاندیدایی را ندارد

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بر لزوم بی طرفی همه مسئولین و فرمانداران استان در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

علی شعبانی، امروز (۱۶ دی) در نشست استاندار کرمانشاه با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان، با اشاره به اهمیت برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای مردم، افزود: انتخابات بصورت مستقیم با قدرت و امنیت ملی کشورمان گره خورده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولین باید برای بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند، افزود: دشمن در تمام ابعاد بویژه در بعد روانی سعی می کند تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کند، چرا که آنها هم می دانند مشارکت بالا در انتخابات نشان از قدرت نظام و مشروعیت آن است.

معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در انتخابات پیش رو باید چهار راهبرد مهم شامل سلامت انتخابات، رقابتی بودن، امنیت انتخابات و مشارکت بالا را مورد توجه جدی قرار دهیم، عنوان کرد: همه وظیفه داریم این راهبردها که مد نظر مقام معظم رهبری نیز هست را عملیاتی کنیم. 

شعبانی با تاکید براینکه همه دستگاه ها باید برای برگزاری مطلوب انتخابات پای کار باشند، عنوان کرد: برگزاری انتخابات فقط وظیفه یک نهاد و یا یک دستگاه نیست، بلکه همه دستگاه ها موظف هستند همراهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین استان در انتخابات پیش رو باید کاملا بی طرف باشند، عنوان کرد: به عنوان مسئول برگزاری انتخابات باید بی طرفی خود را حفظ کنیم. ما تنها مسئول سلامت فرآیند انتخابات هستیم و خروجی صندوق انتخابات هیچ ارتباطی به ما ندارد.

شعبانی تاکید کرد: در فرآیند انتخابات هیچ دخالتی نمی کنیم و تنها مجری آن هستیم و باید تنها روی سلامت آن، رقابتی بودن، امنیت و مشارکت بالای انتخابات تمرکز کنیم.

وی متذکر شد: از هیچ مسئولی پذیرفته نیست که از کاندیدایی خاص جانبداری کند و امکانات بیت المال را در اختیار او قرار دهد. این کار هم منع قانونی و هم منع شرعی دارد و اگر مطلع شویم که مسئولی این موضوع را نادیده گرفته حتما برخورد می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه فرآیند انتخابات در کرمانشاه به خوبی پیش می رود، اظهار کرد: تا به امروز فرآیند انتخابات در استان بدون هیچ مشکلی طی شده و امیدواریم مراحل بعدی نیز به خوبی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به فرصت ۶۰ روزه تا زمان برگزاری انتخابات، گفت: هرچند انتخابات در روز یازدهم اسفند برگزار می شود، اما از هم اکنون در استان وارد فضای انتخابات شده ایم.  

رئیس ستاد انتخابات استان متذکر شد: طی ۶۰ روزی که تا زمان برگزاری انتخابات در پیش داریم، باید مجاهدانه تلاش کرده تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، امن، رقابتی و با مشارکت بالا باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن اعیاد رجبیه و شعبانیه و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می کند با القاء حس ناامیدی و یاس حال مردم ما را خراب کند، لذا انتظار می رود از فرصت این اعیاد و جشن ها استفاده کنیم تا حال مردم ما خوب شود و با نشاط بیشتری در انتخابات شرکت کنند.

وی از شهرداری ها هم خواست تا در تبلیغات محیط و تابلوهای شهری بگونه ای هنری و خلاقانه مردم را برای مشارکت در انتخابات و آگاهی بخشی به آنها برای انتخاب کاندیدای اصلح دعوت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha