• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402101611184
  • خبرنگار : 30165

برگزاری اولین دوره جایزه دوسالانه دکتر هوشنگ قائمی

برگزاری اولین دوره جایزه دوسالانه دکتر هوشنگ قائمی

اولین دوره جایزه دوسالانه دکتر هوشنگ قائمی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم از برگزاری اولین دوره جایزه دوسالانه دکتر قائمی خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تغییر اقلیم و تاثیرات آن بر جوانب مختلف زندگی بشر، سازمان هواشناسی کشور و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در نظر دارد با هدف تجلیل از زحمات و تلاش‌های دکتر هوشنگ قائمی؛ استاد برجسته علم هواشناسی و اقلیم شناسی، اولین دوره جایزه دوسالانه دکتر قائمی را به جهت معرفی پژوهشگران برتر حوزه هواشناسی و اقلیم شناسی برگزار کند.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده قرار است از منتخبین این جایزه دوسالانه در حاشیه برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تقدیر و تجلیل شود.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم گفت: علاقمندان و پژوهشگران حوزه هواشناسی و اقلیم شناسی می توانند برای ثبت‌نام و بارگذاری مستندات خود تا تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به تارنمای الکترونیکی این کنفرانس به نشانی www.iccc7.ir اقدام کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، پروفسور هوشنگ قائمی استاد پیشکسوت اقلیم شناسی ایران متولد ۱۳۱۴ در شیراز و دارای مدرک دکترای ژئوفیزیک از دانشگاه ردینگ انگلستان است.

وی پایه‌ گذار اقلیم‌ شناسی سینوپتیکی (اقلیم‌شناسی بر مبنای بررسی‌ های هواشناختی)، پایه‌ گذار نظریه علمی در زمینه هواشناسی پویشی (هواشناسی دینامیکی) و ایجاد تغییرات اساسی و بنیادی در علم جغرافیا و اقلیم‌ شناسی است و در سال ۱۳۸۴ از سوی انتشارات سمت تقدیر و جایزه جشن رونمایی از هزارمین کتاب این مرکز را دریافت کرد.

قائمی مولف بیش از هفت عنوان کتاب و ده‌ ها مقاله علمی است و اقلیم شناسی مناطق خشک، هواشناسی عمومی، هواشناسی همدیدی- دینامیکی سه عنوان از کتاب‌های مشهور هوشنگ قائمی است که سال‌هاست به‌عنوان منابع معتبر دانشگاهی مورد استفاده اساتید و دانشجویان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha