• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101611191
  • خبرنگار : 71610

تاکید قیس الخزعلی بر اخراج نظامیان خارجی از عراق

تاکید قیس الخزعلی بر اخراج نظامیان خارجی از عراق

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی بر ضرورت اخراج نظامیان خارجی و در راس آنها اشغالگران آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در بیانیه‌ای صد و سومین سالروز تاسیس ارتش کشورش را تبریک گفت.

طبق گزارش رسانه‌های عراق، در این بیانیه آمده‌است: در این مناسبت عزیز، بر ضرورت توسعه توانمندی‌های ارتش عراق و تجهیز آن به جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات به ویژه در حوزه پدافند هوایی برای حفظ امنیت و حاکمیت کشور تاکید می‌کنیم. همچنین خواستار توجه بیشتر به خانواده شهدا، مجروحان و به ویژه معلولان هستیم.

الخزعلی تاکید کرد: با توجه به موفقیت‌های بزرگ دولت در این مرحله و نقش ممتاز و حرفه‌ای نیروهای دلاور ارتش در ایفای مسؤولیت حفاظت از کشور در برابر تهدیدات خارجی و گروه‌های تروریستی با همکاری یکپارچه با دیگر نیروهای مسلح عراق، ما خواهان خروج همه نیروهای نظامی از کشور و پایان حضور خارجی تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی» به صورت فوری و طبق یک جدول زمانی فوری هستیم.

وی در پایان این بیانیه تاکید کرد: به همین مناسبت ما دستان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح را می‌فشاریم و حمایت کامل خود را از سخنرانی ایشان در چهارمین سالگرد شهادت «فرماندهان پیروزی» اعلام می‌کنیم؛ چراکه وی در این سخنرانی خواستار توقف حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق شد.

درپی جنایت بزدلانه آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد،  پارلمان عراق ۱۵ دیماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

با شروع اوت ۲۰۱۴ آمریکا یک گروه ائتلافی از متحدانش به بهانه مقابله نظامی با داعش در عراق تشکیل داد. کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

هدف از تشکیل این ائتلاف «هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی» اعلام شد که داعش به وجود می‌آورد، اما پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و اعلام رسمی آن نظامیان ائتلاف آمریکا از خاک عراق خارج نشدند و تا به امروز نیز در این کشور حضور دارند تا اهداف و زوایای پنهان تشکیل آن برای همگان برملا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha