• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402101611214
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

سبک زندگی و شهرسازی ما متناسب با محیط زیست نیست

سبک زندگی و شهرسازی ما متناسب با محیط زیست نیست

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: موضوع ساختمان‌های سبز را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ساختمان های سازگار با محیط زیست می‌تواند در راستای کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بسیار مؤثر باشند.

محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در جلسه کمیته فرهنگی ساختمان های سازگار با محیط زیست در سخنانی اظهار کرد: متأسفانه مسأله محیط زیست در دهه‌های گذشته آنچنان که باید و شاید در جامعه مورد توجه نبوده و سبک زندگی و شهرسازی ما متناسب با آن شکل نگرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قم هر عمل و اقدامی در جهت حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست را پسندیده و مورد حمایت این اداره کل دانست و گفت: در قانون هوای پاک نسبت به مسأله محیط زیست توجه بیشتری شده است، اما همچنان نیازمند تغییر و تحول اساسی در این حوزه هستیم.

وی موضوع ساختمان‌های سبز را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ساختمان های سازگار با محیط زیست می‌تواند در راستای کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بسیار مؤثر باشند.

لزوم فرهنگسازی و اقناع افکار عمومی در حوزه محیط زیست

مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این نشست بر ضرورت فرهنگ‌سازی و اقناع افکار عمومی در حوزه محیط زیست تأکید کرد و گفت: باید اعتماد و اعتبار نهادهای مرتبط با محیط زیست در جامعه ارتقاء یافته و در این حوزه گفتمان سازی مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به اهداف ساختمان‌های سبز در شهر قم، تکریم و تشویق و معرفی الگوهای موفق را مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: برنامه ریزی و هدفگذاری دقیق و برقراری ارتباط درست با مردم و مخاطبان و حضور افراد تأثیرگذار در این جهت، بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha