• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101611418
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول:

دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی در لرستان راه‌اندازی می‌شود

دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی در لرستان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی در استان خبر داد.

اعظم روانشاد روز شنبه در شورای فرهنگی- هنری راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: در این جلسه در مورد برنامه‌های پیش‌رو و تحلیل و آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته واحدهای مختلف فرهنگی هنری اداره کل هم‌افزایی و هم‌اندیشی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به مناسبت‌های ماه رجب، شعبان و رمضان گفت: تعدد برنامه‌ها در سه ماهه پایانی همچون جشنواره‌های مهم فجر، مناسبت‌های تقویمی دهه فجر، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، نیاز به هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان همکاران در واحدهای مختلف فرهنگی و هنری را دارد.

وی از برگزاری اختتامیه رویداد سلیمانی در استان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم این رویداد باید نسبت به سال‌های قبل تغییر و تحولات محسوسی داشته باشد.

روانشاد تاکید کرد: در این شورا باید به برنامه‌های تحول‌آفرین رسید به گونه‌ای که برنامه‌های این اداره کل بیش از پیش برای جامعه ملموس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره افتتاح سینما شهر در آینده نزدیک در خرم‌آباد گفت: امیدواریم اکران فیلم‌های جشنواره فجر را در این سینما واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان داشته باشیم.

وی برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر امسال در استان اشاره کرد و افزود: جلسات هماهنگی برگزار و زنگ جشنواره فجر در مدارس نواخته خواهد شد و دانش‌آموزان در بخش دانش‌آموزی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

روانشاد به برگزاری جشنواره‌ موسیقی فجر اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری این جشنواره در استان با توجه به ظرفیت استان احیای دبیرخانه آواها و نواهای جشنواره رضوی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی در استان خبر داد و افزود: مراحل نهایی ایجاد این دبیرخانه در استان در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات گفت: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری در اسفندماه، کلیه واحدهای تابعه برای مشارکت گسترده مردم در این رویداد باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را برای افزایش نشاط اجتماعی در نظر داشته باشند.

روانشاد با اشاره به احیای دبیرخانه قرارگاه محرومیت‌زدایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برنامه‌های مختلف نباید در مناطق کم برخوردار مغفول بماند و برنامه‌های شاخص در این مناطق حمایت می‌شوند.

روانشاد گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دسترسی عموم مردم به لباس‌های مناسب و ارزان با همکاری استانداری لرستان و شهرداری‌ها سکوهای عرضه لباس عفیفانه در مرکز استان و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به اهمیت حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از سوی هنرمندان و اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: لازم است در تمام رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای سینمایی، قرآنی بخش غزه و فلسطین لحاظ شود.

روانشاد به اهمیت اجرای طرح‌های در حال اجرای صندوق هنر در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به خدمات ارزشمند صندوق هنر به هنرمندان لازم است پیگیری‌های لازم از استان صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha