• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101611471
  • خبرنگار : 50295

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۴۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کتابخانه مهم‌ترین جایگاه گسترش فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کتابخانه مهم‌ترین جایگاه گسترش فرهنگ است
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه کتابخامه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین جایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند، کتابخانه‌های عمومی ۱۰ میلیون نفر عضو دارد که بیش از ۳ میلیون نفر آن عضو فعال هستند.

محمدمهدی اسماعیلی امروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در حاشیه افتتاح کتابخانه هدهد سفید، اظهار کرد: حوزه کودک و نوجوان مهم‌ترین جامعه مخاطب در بخش کتابخانه‌ها هستند، در همه کتابخانه‌های عمومی بخشی را برای کودک و نوجوان پیش‌بینی کرده‌اند، در دوره جدید نیز با عنوان هدهد سفید مجموعه کتابخانه‌های خاص کودک و نوجوان را افتتاح می‌کنند.

وی افزود: حوزه کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین جایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند، کتابخانه‌های عمومی ۱۰ میلیون نفر عضو دارد که بیش از ۳ میلیون نفر آن عضو فعال هستند. هر کجا که کتابخانه که افتتاح می‌کنیم با موج عظیمی از مخاطب روبرو هستیم. هیچ‌ مجموعه‌ای به فراگیری کتابخانه نیست، این مراکز فرهنگی همه نوع مخاطب را در خود دارد.

این مسئول با بیان اینکه سیاست دولت گسترش کتابخانه‌ها است و در مناطق محروم نیز کتابخانه‌های سیار در دستور کار است که به زودی به مناطق محروم تقدیم خواهیم کرد، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ به دنبال ایجاد کتابخانه مرکزی هستیم، در بخشی از استان‌ها افتتاح و در بخشی دیگر در آستانه افتتاح این نوع کتاخانه‌ها هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر دوم اصرار این بود که کتابخانه مرکزی زنجان را وارد چرخه ساخت فعال کنیم، علی‌رغم پیشرفت فیزیکی کم این مکان حدود ۱۷ درصد در وزارت فرهنگ و ارشاد و استاندار اصرار بر فعال کردن پروژه داریم. در  این سفر نیز بودجه‌ای پیش‌بینی شده تا بتوانیم این پروژه را نیز جزو طرح‌های آتی در کتابخانه استان قرار دهیم. زنجان استان فرهنگی است و همه امتیازات خوب را مردم زنجان دارند.

در ادامه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی نیز گفت: مردم جزء اصلی کار ما در کتابخانه‌های عمومی هستند، یکی از ضلع‌های توسعه متوازن مردم هستند، کتابخانه‌های عمومی محل و پایگاهی هستند برای اینکه همه مردم را به دانایی دعوت کنند. در نشر ایران بیشترین استفاده کنندگان از مخازن کتابخانه گروه سنی کودک و نوجوان هستند.

سید باقر میرعبداللهی خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان تولیدات نشر مخصوصا در گروه ترجمه اتفاق افتاده با وضعی که مطلوب می‌نامیم، فاصله دارد. هدهد سفید که نهاد متولی آن است یکی پس از دیگری بر شانه کودکان و نوجوانان نشسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha