• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402101611490
  • خبرنگار : 50444

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان:

نقطه قوت مرکز غربالگری سرطان خراسان شمالی، تحول پژوهشی است

نقطه قوت مرکز غربالگری سرطان خراسان شمالی، تحول پژوهشی است

ایسنا/خراسان شمالی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نقطه قوت راه اندازی مرکز غربالگری سرطان بانوان در استان را در کنار موضوعات درمانی، تحول پژوهشی دانست.

اسماعیلی ۱۶ دی ماه در آیین افتتاح مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری کنترل و درمان سرطان بانوان خراسان شمالی اظهار کرد: شاید خراسان شمالی به لحاظ مادی عقب ماندگی‌هایی داشته باشد اما به لحاظ فکر و اندیشه جزو استان‌های برخوردار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز غربالگری سرطان بانوان در استان ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد که نقطه قوت آن تحولی است که می‌تواند در بخش پژوهشی غربالگری سرطان بانوان ایجاد کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در حوزه غربالگری سرطان فعال بوده و در کوچک‌ترین مراکز که خانه‌های بهداشت است، آن را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در خراسان شمالی فعال است، افزود: سلول درمانی نیز با ده‌ها میلیارد تومان هزینه در این استان راه‌اندازی شد تا به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شویم.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در حال حاضر سه هزار و ۱۸۰ بیمار سرطانی در داده های ما به ثبت رسیده و در انجمن‌های استانی نیز چهار هزار و ۲۰۰ بیمار به ثبت رسیده است.

اسماعیلی ادامه داد: ۷۲۳ نفر در استان به سرطان پستان مبتلا هستند و ۴۵۰ نفر نیز به سایر سرطان‌های مربوط به بانوان ابتلا دارند.

به گفته وی، حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان به سرطان‌های مختلف مبتلا هستند که البته این آمار در دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت شده و به نظر می‌رسد در جامعه بیشتر باشد.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی در سرطان گوارش نیز جزو استان‌های قرمز است و درخواست داریم در این حوزه نیز به استان کمک شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha