• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402101611560
  • خبرنگار : 50444

افتتاح مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان خراسان شمالی

افتتاح مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در کشور و خراسان شمالی حاصل تلاش و همراهی همه نمایندگان مجلس بود نباید کسی آن را به نام خودش بزند.

زهرا شیخی ۱۶ دی ماه در آیین افتتاح مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان خراسان شمالی اظهار کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، مرکز اصلی پیشگیری، درمان و غربالگری سرطان است که خدمات مناسبی را در کشور ارائه داده است.

وی افزود: برای ایجاد ۱۱ مرکز درمان و غربالگری سرطان بانوان، نمایندگان مجلس حمایت مناسبی کرده و آن را با ۱۷۳ رای به تصویب رساندند؛ این موضوع از زمانی که وارد قانون بودجه شد، با حمایت همه نمایندگان همراه بود.

وی با اشاره به آمار سرطان در خراسان شمالی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ زن در خراسان شمالی مبتلا به سرطان هستند، یعنی یک هزار و ۲۰۰ خانواده ممکن است به خاطر آسیب‌هایی که به همسر، مادر یا خواهر آن خانواده می‌رسد، فلج شود؛ چراکه آسیب زن در زندگی بسیار تاثیر منفی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز بیماری سرطان در جامعه نیازمند پژوهش‌های دقیق و کار علمی مستمر هستیم و در ادامه نیز باید زیرساخت‌ها و سیاستگذاری‌های مناسب آن اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایجاد شبکه پیشگیری، درمان و غربالگری سرطان زنان، نیازمند کار پژوهشی است که مراکز پژوهشگاه معتمد می‌تواند محل مناسبی برای انجام این کارهای پژوهشی باشد.

وی گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر به مرحله‌ای برسیم که همه ما با هم تلاش کنیم تا خانواده‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی در سلامت کامل، آرامش و تندرستی؛ به اهداف شهدای گرانقدر دست پیدا کنند.

افتتاح مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان خراسان شمالی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha