• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402101711790
  • خبرنگار : 71145

۱۲ کشتار در ۲۴ ساعت گذشته در غزه/ تعداد خبرنگاران شهید به ۱۰۹ نفر افزایش یافت

۱۲ کشتار در ۲۴ ساعت گذشته در غزه/ تعداد خبرنگاران شهید به ۱۰۹ نفر افزایش یافت

در زمانی که درخواست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در رد طرح‌های اشغالگران برای آوارگی مردم غزه بلند می‌شود، رژیم اشغالگر به جنگ نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد و هدف قرار دادن آوارگان و پناهگاه‌ها اوج گرفته‌است در حالیکه مقاومت فلسطین در محورهای مختلف با نیروهای اشغالگر مقابله می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نود و سومین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، گردان‌های القسام،‌ شاخه نظامی حماس اعلام کرد یک نفر بر صهیونیستی را با گلوله راکت یاسین ۱۰۵ در اردوگاه المغازی در مرکز غزه هدف قرار داد.

گردان‌های القدس غلاف غزه را هدف قرار داد

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که ناحل عوز، صوفا و حولیت را با شلیک‌های موشکی همزمان بمباران کرد. در این رابطه ارتش رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در ناحل عوز در غلاف غزه خبر داد.

اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار در غزه انجام دادند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار در نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۱۳ نفر و زخمی شدن ۲۵۰ نفر دیگر شد.

دفاع مدنی: بیش از ۸۰۰۰ مفقود در نوار غزه وجود دارد

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی غزه روز یکشنبه گفت که بمباران صهیونیست‌ها بیش از ۷۰ درصد توانایی‌های آنها را هدف قرار داده و کادر دفاع مدنی در معرض چندین هدف مستقیم و غیرمستقیم قرار گرفته‌اند و چندین مرکز نیز بمباران شدند.

بصل با تاکید بر دستگیری پنج اکیپ دفاع مدنی گفت: به ۱۸ دستگاه خودروی آتش نشانی، ۱۸ خودروی امدادی و آمبولانس، پنج دستگاه بیل مکانیکی و ۱۰ تانکر آب نیازمندیم.

تداوم حملات مقاومت/ شهادت ۲ خبرنگار در خان یونس/ وجود بیش از ۸۰۰۰ مفقود در غزه

وی از نهادهای بین‌المللی خواست امکاناتی در اختیار آنها قرار دهند و خاطرنشان کرد: برای شناسایی افراد زنده زیر آوار به دستگاه‌هایی نیاز داریم.

بصل گفت: هیچ مقدار سوخت دریافت نکرده‌ایم که منجر به اختلال در بیش از ۷۰ درصد توان عملیاتی ما شده‌است.

وی تصریح کرد که از آغاز نبرد طوفان‌الاقصی تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مفقود در نوار غزه وجود دارد.

وی با اشاره به آواره شدن ده‌ها هزار شهروند از خانه‌های خود خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر به عمد زیرساخت‌های نوار را تخریب کردند.

بصل توضیح داد که بیشتر مجروحان به مداوا در خارج از نوار غزه نیاز دارند و از جامعه جهانی خواست فوراً برای توقف این جنگ خونین تلاش کنند.

دفتر رسانه‌ای غزه: تعداد خبرنگاران شهید به ۱۰۹ نفر افزایش یافت

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه ترور روزنامه نگاران حمزه وائل الدحدوح و مصطفی ثریا را محکوم کرد و گفت که این جنایات مستمر ارتش اشغالگر علیه خبرنگاران با هدف ارعاب آنها و تلاش نافرجام برای پنهان کردن حقیقت است.

این دفتر رسانه‌ای از تمامی اتحادیه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ها، حقوق بشر و نهادهای حقوقی خواست تا این جنایت و تکرار آن توسط اشغالگران را محکوم کنند و بر آن فشار بیاورند تا جنگ نسل‌کشی در نوار غزه را متوقف کند.

این دفتر خاطرنشان کرد: تعداد خبرنگارانی که از آغاز جنگ غزه به شهادت رسیدند پس از شهادت خبرنگاران حمزه و مصطفی به ۱۰۹ نفر افزایش یافت.

فرزند وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره در بمباران رژیم صهیونیستی در خان یونس به شهادت رسید

روزنامه نگار حمزه، پسر وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره در غزه، در بمباران رژیم صهیونیستی که خبرنگاران را در غرب خان یونس هدف قرار داد، به شهادت رسید.

تداوم حملات مقاومت/ شهادت ۲ خبرنگار در خان یونس/ وجود بیش از ۸۰۰۰ مفقود در غزه

پیش از این تعدادی از اعضای خانواده خبرنگار الجزیره از جمله همسر، پسر، دختر و نوه او در بمباران صهیونیست‌ها علیه خانه‌ای در اردوگاه النصیرات هدف قرار گرفت که منجر به شهادت آنها شد.

همچنین مصطفی ثریا روزنامه نگار به همراه حمزه پسر  وائل الدهدوح در بمباران صهیونیست‌ها که خودروی خبرنگاران را در غرب خان یونس هدف قرار داد، به شهادت رسید.

همزمان با حملات توپخانه‌ای شدید اشغالگران در مناطق الزوایده، المغازی و النصیرات در مرکز غزه، منابع محلی اعلام کردند که حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به محله‌های مرکزی، غربی و شمالی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه مجددا از سر گرفته شد.

در این خصوص خبرنگار الجزیره گفت در بمباران صهیونیست‌ها در خان یونس در جنوب نوار غزه که از روز شنبه ادامه دارد ۵۰ تن شهید شدند که ۱۲ تن آنها کودک هستند.

خبرنگار الجزیره همچنین تاکید کرد: در بمباران رژیم صهیونیستی که از شامگاه دیروز شنبه شهرها و اردوگاه‌های مرکز و جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، ۴۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین هفت شهید و تعدادی مجروح بر اثر بمباران یک خانه توسط هواپیمای اشغالگر در منطقه موراج در شمال شرق رفح به بیمارستان اروپایی منتقل شدند.

در ادامه جنایات اشغالگران، در بمباران مدرسه‌ای که محل اسکان آوارگان در اردوگاه المغازی در مرکز غزه بود تعدادی از فلسطینی‌ها شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند و نیروهای اشغالگر به روی آمبولانس‌ها و کادر آمبولانس در این اردوگاه آتش گشودند.

وبگاه عرب ۴۸ نیز در این باره نوشت در نتیجه بمباران منزل خانواده تمراز در دیرالبلح و مدرسه‌ای که آوارگان در اردوگاه المغازی را در خود جای داده بود ۱۳ تن به شهادت رسیدند.

همچنین نیروهای اشغالگر یک ساختمان مسکونی متعلق به خانواده «ابو علبه» در الفالوجا در جبالیا واقع در شمال غزه را همزمان با حملات هوایی به تل الزعتر در شمال نوار غزه بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ۲۰ فلسطینی در بمباران صهیونیست‌ها در الفالوجا در اردوگاه جبالیا به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعدادی از فلسطینی‌ها در این حمله شهید و زخمی شدند.

در پی بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ خانواده العاجز در محله الزهور در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، تعدادی مجروح از جمله کودکان به بیمارستان ابویوسف النجار منتقل شدند. 

همچنین خبرنگار الجزیره گفت که تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی که ساختمانی را در رفح هدف قرار داد به هفت نفر افزایش یافت.

طبق گزارش خبرنگار الجزیره همچنین در گلوله باران اشغالگران که خانه‌ای در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، چندین تلفات برجای ماند.

از سوی دیگر، گردان‌های مجاهدین گفتند که مبارزانش پیشتر نیروهای ارتش اشغالگر را که در خانه‌ای در تل‌الهوا در جنوب غربی شهر غزه مستقر شده بودند، با یک موشک ضد نفر هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن آنها شد و تجهیزات سربازان صهیونیست به تصرف اعضای مقاومت درآمد.

 تلفات ارتش اشغالگر ادامه دارد

در بحبوحه نبردهای شدید، مقاومت فلسطین توانست خسارات جدیدی به سربازان و تجهیزات آنها وارد کند که بارزترین آن کشته شدن جانشین فرمانده تیپ آموزشی در تیپ ناحال به همراه تعداد زیادی سرباز بود.

ارتش اشغالگر روز شنبه اعلام کرد که یک افسر جدید با درجه سرگرد در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

هلاکت افسر صهیونیست دیگر و ادامه حملات اشغالگران به مناطق مختلف غزه

ارتش رژیم صهیونیستی افزود که سرهنگ روی یوشای یوسف مردخای اهل تل‌آویو از فرماندهان لشکر تیپ ناحال در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد و به خانواده وی اطلاع داده شد و وی پس از مرگش به درجه سرهنگ ارتقا یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه آمار جدید کشته شدگان را از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و نیز در جریان تهاجم زمینی به غزه اعلام کرد.

ارتش این رژیم در به روز رسانی اطلاعات خود در وبگاه رسمی‌اش از کشته شدن ۵۱۰ سرباز و افسر خود از هفت اکتبر و در جریان درگیری‌ها در غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که تعداد مجروحان نظامیان این رژیم از هفت اکتبر به ۲۳۳۶ نفر رسیده‌است. ارتش در وبگاه خود نوشت تعداد مجروحان از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه در ۲۷ اکتبر به ۱۰۲۶ نفر افزایش یافته‌است.

دفن مجدد اجساد نبش قبر شده در قبرستان محله التفاح در غزه

روز شنبه، فلسطینی‌ها اجساد خارج شده از قبرها را در قبرستانی در شهر غزه، در منطقه‌ای که ارتش اشغالگر از اواخر ماه اکتبر در آن حمله زمینی انجام می‌دهد، مجددا دفن کردند.

هلاکت یک افسر صهیونیست دیگر/ ده‌ها شهید و زخمی در بمباران مناطق مختلف غزه

فیلم‌های ضبط شده در قبرستان محله التفاح نشان می‌دهند که پیکرها در کفن‌هایشان در میان انبوهی از خاک نبش قبر شده‌اند. به نظر می‌رسد اجساد دیگر تا حدی در میان سنگ قبرهای وارونه در گورستان کوچک احاطه شده توسط ساختمان‌ها دفن شده‌اند، جایی که آثار تانک به وضوح روی زمین قابل مشاهده است.

در میان پرواز مگس‌ها، حدود ۱۰ مرد، با دستکش و ماسک، مشغول دفن مجدد آن بودند.

یکی از آنها پس از معرفی خود به عنوان عضوی از خاندان علیوه بدون ذکر نامش گفت: امروز وقتی از قبرستان بازدید کردیم تعجب کردیم که رژیم صهیونیستی همه قبور را کنده‌است.

اگرچه او ندیده که چه اتفاقی برای اجساد افتاده‌است، اما گفت: اشغالگران با بولدوزرهایشان روی آنها رفتند. ما فقط چند تن از شهدا را پیدا کردیم، اما بقیه ناشناس بودند. همانطور که می‌بینید، این اقدام وحشیانه نه حرمت همه ادیان الهی را در نظر گرفته و نه هیچ حق انسانی را...»

حماس صبح روز شنبه به «نبش قبر حدود ۱۱۰۰ قبر در قبرستان محله التفاح توسط اشغالگران واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای تاکید کرد که ارتش اشغالگر پس از نبش قبرها و بولدوزر کردن قبرستان، حدود ۱۵۰ پیکر شهدا را که در روز جمعه دفن شده بودند، ربود.

مربی تیم فوتبال المپیک فلسطین بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید

جامعه ورزش فلسطین بامداد شنبه با انتشار خبر جدیدی مبنی بر شهادت کاپیتان هانی المصدر، «ابو العبد» بازیکن سابق فوتبال و سرمربی سابق تیم المپیک فلسطین بر اثر اصابت ترکش‌های موشک شلیک شده از هواپیماهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی خانه‌اش در روستای المصدر در استان مرکزی در نوار غزه شوکه شد.

هلاکت یک افسر صهیونیست دیگر/ ده‌ها شهید و زخمی در بمباران مناطق مختلف غزه

فدراسیون فوتبال فلسطین در بیانیه‌ای رسمی نوشت: این ورزشکار چهل و دو ساله به عنوان بازیکن و مربی تأثیر برجسته‌ای در استادیوم‌های فلسطینی از خود به جای گذاشت، بنابراین از دست دادن او درد بزرگی را در قلب خانواده و هوادارانش ایجاد می‌کند و مصیبت جدیدی برای فوتبال فلسطین است.

در ادامه این بیانیه آمده‌است: این هافبک، صاحب پاس‌های جادویی، رهبری و شخصیت مثبت و اخلاق عالی، کار خود را به عنوان بازیکن در رده‌های باشگاه المغازی آغاز کرد، سپس به جمع باشگاه ورزشی غزه پیوست تا اینکه در سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد.

المصدر پس از بازنشستگی، باشگاه ورزشی اسوار غزه را ترک نکرد و به عنوان مدیر فنی این تیم به داستان زیبای باشگاه ادامه داد قبل از اینکه با اتحادیه دیرالبلح دست به تجربه‌ای جدید بزند. او با اتحادیه دیرالبلح به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد و آن را از دسته دوم به لیگ دسته اول باشگاه‌های استان‌های جنوبی ارتقا داد.

در سال ۲۰۲۱، المصدر به عنوان مربی عمومی در کادر فنی به سرپرستی ایهاب ابوجزار، به تیم المپیک فلسطین پیوست.

او در بسیاری از رقابت‌هایی با تیم المپیک شرکت کرد که مهم‌ترین آنها مسابقات انتخابی آسیا در سال ۲۰۲۱ در اردن، ۲۰۲۳ در بحرین، مسابقات قهرمانی غرب آسیا در سال ۲۰۲۳ در عراق، بازی‌های عربی ۲۰۲۳ در الجزایر و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ چین بود.

شهادت هانی المصدر در حالی اتفاق می‌افتد که اشغالگران به جنگ خود در نوار غزه که بیش از سه ماه است ادامه دارد و شامل جنبه‌های مختلف زندگی از جمله زندگی ورزشی شده‌ ادامه می‌دهند. این جنگ منجر به شهادت و مجروحیت صدها ورزشکار، دستگیری ده‌ها تن و هدف قرار دادن اماکن ورزشی شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha