• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402101711793
  • خبرنگار : 50622

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک مطرح کرد

افزایش مراجعه مردان برای عمل‌های زیبایی

افزایش مراجعه مردان برای عمل‌های زیبایی

ایسنا/البرز فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به کاهش سن افراد برای انجام عمل زیبایی در البرز، اظهار کرد: همچنین تقاضا برای انجام عمل‌های زیبایی صورت افزایش یافته و امروزه علاوه بر زنان، مردان هم متقاضی این جراحی‌ها هستند.

دکتر عباس نصیری در گفت و گو با ایسنا گفت: تقاضا برای عمل‌هایی زیبایی مربوط به بدن و صورت، در استان البرز بالا است. از علل آن هم می‌توان به افزایش تبلیغات و عوامل مداخله گر و جمعیت بالای استان اشاره کرد.

وی افزود: تقاضا و انجام عمل‌های مرتبط با پلک، کشیدن پوست صورت و پیشانی، جراحی بینی و تزریق‌های متفاوت در نواحی مختلف صورت، در استان در حال افزایش است اگرچه عدد رقمی در رابطه با آنها نداریم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: در حالی‌که قبلا مراجعین خدمات و عمل‌های زیبایی اکثرا زنان بودند؛ تقریبا چند سالی است آمار مراجعه مردان برای درخواست‌های جراحی‌های زیبایی افزایش داشته است.

وی درباره تاثیر عمل‌ها و خدمات زیبایی بر تغییر چهره اصیل ایرانی گفت: واقعیت این است معمولا همکارانی که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند بر این موضوع اذعان دارند که قیافه طبیعی هر فرد خدادادی بوده و منحصر به فرد است، بنابراین بدون دلایل منطقی و بدون مشاوره‌های لازم و بدون نظر فوق تخصصی، صلاح نیست صورتی که خدادادی بوده، تغییر داده شود.

دکتر نصیری ادامه داد: به دلیل تبلیغات زیاد، عمل‌های غیر حرفه‌ای و درخواست‌های بدون مشورتی که وجود دارد، متاسفانه جراحی و خدمات زیبایی توسط افراد و مراکز فاقد صلاحیت افزایش بی رویه پیدا کرده است. این اتفاق به حفظ چهره اصیل ایرانی آسیب خواهد زد.

وی ادامه داد: از طرفی شهروندان ما جستجو و تحقیق نمی‌کنند و برای کار جراحی و زیبایی، سهل الوصول ترین روش را در نظر می‌گیرند و به کسی مراجعه می کنند که زودتر آنها را به نتیجه دلخواهشان برساند، در حالی که بسیاری از جراحی‌های پلاستیک و زیبایی نیازمند صبر است.

وی درباره‌ شیوع و عوارض عمل‌های زیبایی در استان گفت: اگرچه درباره عوارضی که همشهریان به واسطه عمل‌های زیبایی متحمل می‌شوند، عددی نداریم، اما طبق مشاهدات این عوارض از آمار کشوری بالاتر است و این نشان می‌دهد که تبلیغات مداخله گران غیرحرفه‌ای و غیر پزشکی خیلی تاثیرگذار بوده است به طوری که سن مراجعه برای عمل‌های زیبایی صورت در خانم‌ها و آقایان نسبت به قبل پایین‌تر آمده است؛ یعنی اگر قبلاً مراجعات خدمات و جراحی‌های زیبایی مربوط به سن حدود ۳۰ سال بود  اکنون به حدود ۲۰ سال و کمتر کاهش یافته است .

دکتر نصیری تاکید کرد: در کل کشور تعداد مشخصی پزشک داریم که دارای فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند. اما در استان البرز وضعیت طوری است که افراد غیر متخصصی که به این حوزه وارد شده‌اند بعضی از این افراد پزشک و یا کادر درمان هم نیستند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ادامه داد: در نتیجه ورود این افراد و مداخله گران ، مراجعه بیماران به فوق تخصص‌های جراحی پلاستیک و زیبایی برای درمان عوارض جراحی‌هایی که توسط آنها و به نادرست انجام شده به طور چشمگیری افزایش داشته است. وقتی سوال می کنیم چرا به این اشخاص مراجعه کرده‌اند، داشتن تابلو و مطب و تبلیغات فضای مجازی را برای مراجعه خود عنوان می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: بهترین مرجع برای تحقیق عنوان و رشته پزشکان، سایت نظام پزشکی به نشانی www.irimc.org است که به راحتی با مراجعه به این سایت و قسمت جستجوی پزشک می‌توان از تخصص پزشک مورد نظر آگاه شد. سایت انجمن جراحان پلاستیک ایران به نشانی www.ispas.ir  هم مرجع دیگری است که می‌توان به آن مراجعه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha