• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101712065
  • خبرنگار : 71496

دعای رهبر قبطی‌های مصر برای توقف کشتار فلسطینی‌ها/ السیسی: موضع ما درباره غزه محترمانه است

دعای رهبر قبطی‌های مصر برای توقف کشتار فلسطینی‌ها/ السیسی: موضع ما درباره غزه محترمانه است

رهبر قبطی‌های مصر در مراسم جشن کریسمس برای توقف کشتارهای جمعی در نوار غزه دعا کرد، رئیس جمهور مصر نیز بزرگترین بحران پیش روی منطقه را جنگ علیه غزه و تحولات کرانه باختری دانست و موضعگیری قاهره در این خصوص را محترمانه خواند.

به گزارش ایسنا، تواضروس دوم، رهبر قبطی‌های مصر در سخنرانی که در جشن کریسمس در کلیسای جامع شرق شهر قاهره داشت، اظهار کرد: دعا می‌کنم که وجدان جهانیان بیدار شده و مانع از کشتار جمعی شود که در نوار غزه شاهد هستیم.

تواضروس دوم در ادامه نیز ضمن آرزوی توقف جنگ در غزه گفت: برای آرامش در مصر عزیزمان و اینکه خداوند به تمام رهبران جهان حکمت عطا کند، دعا می‌کنیم.

او افزود: همه بابت کشتارهایی که در نوار غزه در حال انجام است، ناراحت هستند و متجاوزان گوش‌های خود را بستند تا صدای خدا را نشنوند.

رهبر قبطی‌های مصر در ادامه گفت: کلیسای مصر برای تمامی انسانی‌هایی که در رنج و درد هستند و تمام زخمی‌ها دعا می‌کند، ما دعا می‌کنیم که خداوند به تمام جهان و همه مناطق درگیری و جنگ صلح عطا کند.

دعای رهبر قبطی‌های مصر برای توقف کشتار فلسطینی‌ها/ السیسی: موضع ما درباره غزه محترمانه است

به نقل از عربی ۲۱، عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز در این مراسم موضعگیری این کشور درباره حملات اسرائیل به نوار غزه را «محترمانه» توصیف کرد و گفت: ما موضع محترمانه‌ای داریم و دستکم برای برقراری آتش‌بس و کمک‌رسانی جهت کاهش مشکلات برادرانمان در غزه تلاش می‌کنیم و پس از آن به دنبال راه‌حلی برای این مساله هستیم که هر چند سال یک بار تجدید شده و همه ما را آزار می‌دهد.

السیسی در ادامه درباره بحران اقتصادی موجود در مصر خطاب به مردم این کشور اظهار کرد: ان‌شاء‌الله امسال سال خوبی برای همه ما است و با یاری خدا بحران‌های بزرگ را پشت سر خواهیم گذاشت و از خداوند می‌خواهم که امسال پایان دوره سختی باشد که تقریبا از سال ۲۰۲۰ و شرایط و بحران‌های سختی که بر کل جهان گذشت، آرزو می‌کنم که بحران بزرگ منطقه ما پایان یابد.

رئیس جمهور مصر افزود: فکر می‌کنم بزرگترین بحرانی که همه ما با آن درگیر هستیم، اتفاقات جاری در نوار غزه و کرانه باختری است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر حملات شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرد که تا روز شنبه ۲۲ هزار و ۷۲۲ شهید و ۵۸ هزار و ۱۶۶ زخمی و نیز ویرانی گسترده زیرساخت‌ها و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را در این منطقه برجای گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha