• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402101712132
  • خبرنگار : 50214

عملکرد قابل توجه مرکز کاشت حلزون یزد/برخورداری بیماران از پوشش کامل بیمه ای

عملکرد قابل توجه مرکز کاشت حلزون یزد/برخورداری بیماران از پوشش کامل بیمه ای

ایسنا/یزد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به عملکرد قابل توجه مرکز کاشت حلزون یزد طی اندک زمان راه‌اندازی آن، گفت: بیست و چهارمین عمل کاشت حلزون این مرکز در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد انجام شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» ضمن اعلام این خبر افزود: هزینه انجام این عمل بین ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار است که تمامی آن توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تامین شده و به صورت رایگان برای بیمار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از انجام عمل کاشت حلزون، نیاز به ۲۰۰ تا ۳۰۰ جلسه توانبخشی است که این مورد هم تقریباً به طور کامل تحت پوشش خدمات بیمه‌ای است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به این که عمل کاشت حلزون محدودیت سنی ندارد، خاطرنشان کرد: کودکانی که از بدو تولد ناشنوا هستند و بزرگسالانی که شنوایی خود را از دست داده‌اند ولی دارای گفتار کامل می‌باشند، مشمول عمل کاشت حلزون می شوند.

وی خاطر نشان کرد: سن طلایی جهت کاشت برای کودکانی که از تولد ناشنوا بوده‌‍اند، حداکثر چهارسالگی است زیرا که اسکلت گفتاری کودک در این چهار سال شکل می‌گیرد.

رضوی ادامه داد: بعد از انجام جراحی کاشت حلزون، نصب پردازشگر خارجی و تنظیمات پردازشگر، شخص می‌تواند مانند افراد معمولی شنوایی داشته و با شرکت در جلسات گفتاردرمانی و تربیت شنوایی به گفتار مطلوب دست یابد. ضمن این که سن در افرادی که ناشنوایی مادرزادی دارند،عاملی تعیین کننده است و هر چه کاشت حلزون در سن پایین تر (یک تا دو سالگی )صورت گیرد، مانند سایر بچه های سالم، شنوایی پیدا کرده و می توانند موسیقی بشنوند و با تلفن صحبت کنند و نیاز به لب خوانی ندارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، معاون درمان استان در پایان تصریح کرد: شانزدهمین و آخرین مرکز کاشت حلزون کشور در یزد راه اندازی شد و در مدت زمان کمی پس از افتتاح، تعداد عمل جراحی قابل توجهی در این مرکز انجام شده و با ادامه این روند، در آینده جزو مراکز پیشرو خواهد بود.

گفتنی است، مرکز کاشت حلزون یزد تاکنون علاوه بر بیماران این استان، به بیماران استانهای همجوار جنوب و جنوب شرق یزد نیز خدمات ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha