• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402101712134
  • خبرنگار : 90047

نامجومطلق: کار تیم ملی تا نیمه‌نهایی جام ملت‌ها راحت است

نامجومطلق: کار تیم ملی تا نیمه‌نهایی جام ملت‌ها راحت است

بازیکن پیشین فوتبال گفت: عمده مشکل تیم ملی ایران این است که وقتی از گروه خود بالا می‌آید اولین بازی حذفی برایش راحت است و در جمع ۴ تیم قرار می گیرد اما بعد از آن کار سخت می‌شود.

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر بورکینافاسو، اظهار کرد: به عنوان بازی تدارکاتی، بازی بدی نبود هر چند اعتقاد دارم با تیم‌هایی که قرار است در جام ملت‌ها بازی کنیم از نظر سبک و نوع بازی سنخیتی ندارد اما به عنوان یک بازی تدارکاتی می‌توان مثبت ارزیابی کرد و در ایجاد هماهنگی بین بازیکنان چنین بازی‌های تدارکاتی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی گفت: با توجه به شرایطی که تیم ملی دارد به اعتقاد من برای انتخاب حریفان تدارکاتی در معذورت قرار داریم و کادر فنی با تدارک این بازی‌ها به دنبال هماهنگی و شناخت لازم بین بازیکنان نسبت به هم و کادر فنی است، بنابراین نه می‌توانیم فدراسیون را مقصر بدانیم و نه کادرفنی چون محدودیت انتخاب حریف برای بازی‌های تدارکاتی را داشتیم.

بازیکن پیشین فوتبال خاطرنشان کرد: اگر کادر فنی حریفی را می‌خواست برای بازی تدارکاتی انتخاب کند از تیم‌هایی استفاده می‌کرد که شباهت‌های فوتبالی نسبت به حریفان ما در جام ملت‌های آسیا داشته باشند اما با توجه به محدودیت‌هایی که فدراسیون فوتبال برای انتخاب حریفان تدارکاتی داشت این تیم را انتخاب کرد که البته بازی بدی نبود.

نامجو مطلق اضافه کرد: بازی‌های تدارکاتی قبل از جام ملت‌ها برای این است که بازیکنان از نظر  آمادگی بدنی و هماهنگی با سایر بازیکنان محک بخورند که فکر می‌کنم از این جهت شرایط راضی کننده بود اما شباهت با تیم‌هایی که در جام ملت‌ها می‌خواهیم بازی کنیم، این بازی تدارکاتی نداشت.

بازیکن پیشین فوتبال درباره ضعف بازیکنان در بازی برابر بورکینافاسو خاطرنشان کرد: در خط دفاعی هنوز به هماهنگی و انسجام لازم نرسیده‌ایم اما در فاز تهاجمی و هافبک مهره‌های خوبی داریم. در خط دفاعی باید هماهنگ‌تر عمل کنیم.

نامجو مطلق اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم نداریم بازی‌های تدارکاتی می‌تواند در انتخاب زوج‌ها در کنار هم و ایجاد هماهنگی بین بازیکنان کمک کننده باشد. متاسفانه به دلیل کمبود بازی‌های ملی با این مشکل مواجه هستیم که بازهای تدارکاتی کمی برگزار کردیم. البته در جام ملت‌ها با توجه به اینکه در سه بازی اول تیم‌ها قدرتمند نیستند این سه بازی می‌تواند بازی‌های تدارکاتی برای تیم ایران در جام ملت‌ها محسوب شوند.

وی افزود: عمده مشکل ما این است که وقتی از گروه خود بالا می‌آییم اولین بازی حذفی برای ما راحت است و در جمع چهار تیم می‌توانیم قرار بگیریم اما بعد از آن کار سخت می‌شود. چند بازی که در مرحله گروهی انجام می‌دهیم سبب می شود که بازیکنان به هماهنگی لازم برسند و به نقاط ضعف بازیکنان دست پیدا کنند، امیدوارم در بازی‌های بعدی که حریفان قدر می‌شود موفق‌تر عمل کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که وضعیت تیم ملی ایران را در جام ملت‌ها چگونه می‌بینید؟ خاطرنشان کرد: در مجموع تیم ملی خوبی داریم و مهم ترین حسن آنها این است که ۹۰ درصد از بازیکنان ۲ جام جهانی در کنار هم بازی کردند و شناخت کافی نسبت به هم دارند و این نقطه قوت برای تیم ماست. تنها مشکل این است که هماهنگی لازم بین بازیکنان ایجاد شود، در مجموع تیم خوبی داریم و امیدوارم بعد از چند سال با وجود اینکه حریفان بسیار سرسختی در جام ملت‌های آسیا مثل ژاپن داریم که یک سر و گردن از سطح آسیا بالاتر است، کره جنوبی که بازیکنان خوبی دارد و نمونه‌هایی از بازیکنان آن را در لیگ‌های معتبر دنیا می‌بینیم و همچنین استرالیا که حریف قدرتمندی است و عربستان و ازبکستان که تازه خود را در آسیا پیدا می‌کنند بتوانیم به مراحل بالاتر صعود کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: در دوره‌های گذشته تا راهیابی به جمع چهار تیم مشکل نداشتیم باید در مرحله‌ای که به نیمه نهایی راه پیدا می‌کنیم عملکرد خوبی داشته باشیم. با توجه به تیم خوبی که داریم شرایط فوتبال ما به گونه‌ای است که غیرقابل پیش‌بینی است حتی با رقیبان بزرگی مثل ژاپن و کره اگر روز فوتبال ما باشد قادر به شکست آنها خواهیم بود. به هر صورت کار سختی در جام ملت‌ها داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha