• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101712178
  • خبرنگار : 71588

طومار فعالان حقوقی مراکش برای توقف عادی سازی روابط با تل‌آویو

طومار فعالان حقوقی مراکش برای توقف عادی سازی روابط با تل‌آویو

فعالان حقوقی مراکش قصد دارند طوماری را به نخست وزیر این کشور تحویل دهند و در آن خواستار توقف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شوند.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان مراکشی مخالف عادی‌سازی روابط (غیر دولتی) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طوماری که فعالان حقوقی مراکش قصد دارند به دولت ارائه کنند شامل حدود ۱۰ هزار امضا است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه مذکور همچنین آمده‌است، این اقدام در چارچوب تداوم فعالیت‌های مردمی مراکش در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، درخواست تعطیلی دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط و لغو تمامی توافق‌ها به طور رسمی و نهایی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه همچنین مطرح شده‌است، کمیته طومار به رهبری عبدالرحمان بن عمرو نامه‌ای نوشت و در آن خواستار تشکیل جلسه‌ای در مقر رسمی دولت در رباط برای ارائه این طومار شد که به امضای تعداد زیادی از شهروندان شهرهای مختلف رسیده‌است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده‌است، این طومار همزمان با فعالیت‌های میدانی مردمی از جمله برگزاری راهپیمایی‌ها، تجمعات، سمینارها و سخنرانی‌ها در حمایت از نبرد طوفان الاقصی و در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، کرانه باختری و سرتاسر اراضی فلسطینی ارائه می‌شود و این طومار تاکنون به امضای حدود ۱۰ هزار شهروند مراکشی رسیده‌است.

رژیم صهیونیستی و مراکش که از سال ۲۰۰۰ روابط با یکدیگر را متوقف کرده بودند، ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲ با نظارت آمریکا توافقی را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود امضا کردند که با مخالفت نهادها، احزاب و گروه‌های مردمی مواجه شد.

با آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، شهرهای مختلف مراکش از جمله رباط، پایتخت آن شاهد تجمع‌های گسترده‌ای در اعلام همبستگی با مردم فلسطین در این جنگ بودند و مراکشی‌ها در این تظاهرات‌ها و تجمع‌ها توقف حملات به غزه، لغو محاصره این شهر و انتقال کمک‌های بشردوستانه به آنجا را خواستار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha