• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101712189
  • خبرنگار : 50180

استاندار کرمانشاه:

باید قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم

باید قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قصه گویی جزو شاخصه‌های اصلی ایرانی‌ها است، گفت: باید قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم.

محمدطیب صحرایی، امروز (۱۷ دی) درآیین اختتامیه‌ بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه، قصه گویی‌ را گام مهمی در جهت انتقال ارزش‌ها در جامعه دانست و گفت: قصه بازتاب فرهنگ و تمدن یک ملت و نشان دهنده ماهیت هر کشور و داشته‌های آن است.

وی با بیان اینکه قصه گویی پدیده ای است که در زندگی پیشینیان ما جاری و ساری بوده، گفت: برگزاری جشنواره‌های این چنینی بهانه‌ای است که قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مخاطبان اصلی قصه‌ها کودکان و نوجوانان هستند که می‌توانند به خوبی تحت تاثیر آنها قرار بگیرند، لذا قصه گویی یک فرصت ارزشمند برای آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به نسل جوان است.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این نوع جشنواره‌ها و با بهره مندی از زبان قصه، بتوان ارزش های والای فرهنگی، دینی و انقلابی را به نسل آینده انتقال داد.

وی ادامه داد: با  برگزاری چنین جشنواره‌هایی، می توانیم جوانانی مطالبه گر و اهل اندیشه تربیت کنیم تا در راستای گام دوم انقلاب قدم بردارند و به آرمان امام(ره) و انقلاب و خون شهدا متعهد باشند و با قوت و قدرت راه انقلاب را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه محتواهایی که در قالب قصه بیان می شوند گیرایی بیشتری در مخاطبان دارند، گفت: قصه می تواند نقش مهمی در هدایت انسانها داشته باشد، لذا باید از طریق قصه مفاهیم آموزنده را به جامعه به خصوص جوانان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه قصه گویی جزو شاخصه‌های اصلی ایرانی‌هاست و باید در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهیم، افزود: بهترین قصه‌ها و داستان‌ها را در قرآن کریم داریم که باید بیشتر روی آنها کار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha