• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101712272
  • خبرنگار : 50180

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

جای خالی یک مجله تخصصی در حوزه قصه‌گویی احساس می‌شود

جای خالی یک مجله تخصصی در حوزه قصه‌گویی احساس می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جای خالی یک مجله تخصصی در حوزه قصه‌گویی در کشور احساس می‌شود.

فرهاد فلاح، امروز(۱۷ دی) در مراسم اختتامیه بخش علمی بیست وپنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه، با بیان اینکه به دنبال انجام یک فعالیت عمیق فرهنگی در حوزه قصه گویی در کشور هستیم، گفت: قصه پایه و اساس همه کارهای هنری از فیلم و سریال گرفته تا انیمیشن و دیگر آثار هنری است و امروز دنیا روی قصه سرمایه گذاری می کند.

وی قصه را پایه گذار همه جریانات فرهنگی قلمداد کرد و گفت: همه هنرها یک قصه پایه دارند، لذا در حوزه قصه گویی خیلی کار برای انجام دادن داریم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در دنیا از قصه بهره برداری اقتصادی می شود، گفت: امروز دنیا به سمت و سویی رفته که قصه را در خدمت اقتصاد گرفته و در پی ایجاد رونق اقتصادی از قِبَل قصه گویی هستند. 

فلاح در  ادامه در ادامه با اشاره به جای خالی یک مجله تخصصی در حوزه قصه گویی در کشور، گفت: باید یک مجله وزین در حوزه قصه گویی داشته باشیم که هم اکنون جایش در کشور خالی است.

وی اشاره ای هم به ماجرای دختر کاپشن صورتی داشت و گفت: دختر کاپشن صورتی -دختری دو ساله به نام ریحانه سلطانی نژاد که به همراه هفت نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش در انفجارهای تروریستی کرمان به شهادت رسید- می تواند به یک ظرفیت فرهنگی فوق العاده ای برای قصه گویی تبدیل شود. 

وی ادامه داد: باید قصه هایی همچون قصه دهقان فداکار و یا دختر کاپشن صورتی را که ظرفیت های فرهنگی فراوانی برای قصه گویی دارند را ثبت و ضبط کنیم و آنها را جایگزین قصه هایی غیرواقعی مثل پطروس کتاب های درسی کنیم.

وی گریزی هم به ساختگی بودن ماجرای پطروس کتاب های درسی داشت و گفت: ماجرای پطروس یک قصه کاملا خیالی هلندی است. ماجرای پطروس به هیچ عنوان واقعیت خارجی نداشته، با این حال دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی فراوانی از قِبَل این قصه ساختگی عاید کشور هلند شده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن به عنوان کتاب هدایت انسانها به زبان قصه نوشته شده، گفت: در قرآن کریم ۲۸۶ قصه گنجانده شده که می تواند پیام ساز باشد، ولی تاکنون از این ظرفیت مهم استفاده نکرده ایم.

فلاح در ادامه گفت: از همین امروز باید برای برگزاری مطلوب جشنواره بیست و ششم قصه گویی برنامه ریزی کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha