• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101712321
  • خبرنگار : 50177

بازرس کل استان خبر داد:

تشکیل کمیته نظارت و رصد مدیران ذیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در لرستان

تشکیل کمیته نظارت و رصد مدیران ذیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در لرستان

ایسنا/لرستان بازرس کل لرستان گفت: کمیته نظارت و رصد مدیران ذیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان با دستور رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شد.

سعید رازانی امروز هفدهم دی ماه در جلسه شورای اداری لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، با تسلیت شهادت برخی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌گیرند؛ آنان به فیض عظیم نائل شدند.

وی با بیان اینکه رذالت تا چه حدی رسیده که تعدادی از هموطنانمان را به شهادت می‌رسانند، تصریح کرد: دشمن فکر کرده با رعب و وحشت می‌تواند به اهداف خود برسد؟ این درحالیست که شهادت نه تنها خللی در عزم و اراده مردم به وجود نمی‌آورد بلکه موجب شده مردم محکمتر پای انقلابشان بمانند و قطعاً دشمن روسیاه خواهد شد چرا که انقلاب اسلامی ریشه در دل‌ها دارد و به ایمان و عقیده مردم وابسته است و روز به روز محکمتر خواهد شد.

مدیرکل بازرسی لرستان در ادامه با بیان اینکه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم مسئولیت پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را عنوان کرده، بیان کرد: در همین راستا در دادگستری‌های کل استان‌ها ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به ریاست رئیس کل دادگستری برگزار خواهد شد.

رازانی گفت: در جلسه‌ای که داشتیم تصمیم گرفته شد که چند کمیته ذیل این ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری لرستان تشکیل شود که یکی از این کمیته‌ها رصد مدیران است.

وی در ادامه به چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه این راهبردها شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت بوده که وظیفه همه ما این است در این مسیر حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: بارها و بارها و در جلسات مختلف، رهبر معظم انقلاب بر لزوم اجرای دقیق قانون تاکید داشتند و بر همین اساس و در این راستا کمیته نظارت و رصد مدیران با دستور رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شد، این کمیته متشکل از بازرسی کل استان به عنوان رئیس و متولی کمیته، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، مدیرکل اطلاعات، رئیس سازمان اطلاعات ناجا و مسئول هیات بازرسی بر انتخابات استانداری است.

بازرس کل لرستان  با بیان اینکه ما مسئولین و مدیران امانتدار مردم در این پست و سمت‌ها هستیم تا بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند قانون و مقررات انتخابات را دقیقاً رعایت کنیم و زمینه را برای حضور حداکثری مردم مهیا سازیم.

رازانی به پاره‌ای از وظایف کمیته رصد مدیران اشاره کرد و با بیان اینکه مردم باید احساس کنند ما بی‌طرف هستیم و با رعایت قانون بستر را برای حضور حداکثری و پرشور با رعایت سلامت، امنیت و رقابت فراهم کنیم که درماده ۷۳ قانون انتخابات به این مهم توجه و اهتمام شده است، بیان کرد: انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اشخاص حقوقی وابسته به آن‌ها در ساعات اداری و همچنین هرگونه استفاده از جایگاه، عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان نهادهای مذکور برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و مرتکب به مجازات نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی و انفصال موقت از خدمات دولتی از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران موارد قانونی ذکر شده را رعایت کنند، پرسنل و مدیران در حد ماده ۱۳ قانون انتخابات، می‌توانند همکاری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha