• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101712322
  • خبرنگار : 71496

نگرانی بابت توانایی‌ها حزب‌الله لبنان؛

رسانه عبری: اسرائیل درباره آسیب‌های وارده به پایگاه «مرون» پنهان‌کاری می‌کند

رسانه عبری: اسرائیل درباره آسیب‌های وارده به پایگاه «مرون» پنهان‌کاری می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره توانایی‌های حزب‌الله لبنان، به‌ویژه پس از عملیات آن علیه پایگاه هوایی «مرون» هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گزارش دادند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان از زمان آغاز جنگ هدفی را تعیین کرد و آن کور کردن سیستم‌های اسرائیلی در منطقه شمالی است.

نوعام امیر، تحلیلگر مسایل نظامی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: توانایی‌های حزب‌الله به‌ویژه پس از عملیات روز شنبه باید ما را به شدت نگران کند. ارتش حجم خساراتی را که روز گذشته به سیستم اطلاعاتی موجود در پایگاه نیروی هوایی وارد شد، پنهان می‌کند.

او درباره دلیل این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در پنهان کردن خسارات وارده به مرون تاکید کرد: ارتش نمی‌خواهد هیچگونه توضیحی از نتایج حمله به دبیرکل حزب‌الله بدهد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی حمله مقاومت به پایگاه مرون را یک ارتقا دانسته و اعلام کردند که «این عملیات از منظر اطلاعاتی که حزب‌الله از مکان‌های بسیار استراتژیک ما در اختیار دارد، نگران‌کننده است.»

عباس فنیش، تحلیلگر مسایل لبنان شبکه خبری المیادین شنبه جزئیاتی از عملیات مقاومت اسلامی در لبنان علیه پایگاه هوایی مرون ارتش رژیم صهیونیستی واقع در کوه الجرمق واقع در شمال فلسطین اشغالی ارائه کرد.

او تاکید کرد: مقاومت عامدانه این پایگاه را در روز هدف قرار داد. این عملیات در پیک فعالیت‌های اطلاعاتی و پرواز شدید پهپادهای اسرائیلی در آسمان جنوب لبنان انجام شد تا قدرت مقاومت را در عبور از تمامی سیستم‌های رصدی دشمن صهیونیستی نشان دهد.

این تحلیلگر مسایل لبنان درباره نوع سلاح‌های مورد استفاده در این عملیات گفت: هدف‌گیری با استفاده مشترک از تسلیحات توپخانه‌ای و موشک‌های هدایت‌شونده انجام شد. مقاومت از سامانه موشک‌های هدایت‌شونده دارای برد وسیع استفاده کرد و هدف‌گیری در این عملیات دقیق و همراه با قدرت تخریبی بالایی بود.

رسانه جنگ مقاومت اسلامی در لبنان ویدیویی از لحظه هدف‌گیری این پایگاه صهیونیستی در ساعت ۸:۱۰ دقیقه صبح روز شنبه منتشر کرد که در آن مشاهده می‌شود نقاط متعددی در این پایگاه مستقیم هدف قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان در اولین واکنش به ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت، با ۶۲ موشک پایگاه مرون را هدف قرار داد.

 برخی اطلاعات موجود از مرون به عنوان نقطه‌ای حساس و مهم برای رژیم اشغالگر، بیانگر اهمیت آن و اهمیت عملیات حزب‌الله علیه آن است. در واقع این پایگاه مقر مدیریت، نظارت و کنترل هوایی بوده و فراز کوه الجرمق، مرتفع‌ترین کوه در شمال فلسطین اشغالی قرار داشته و تنها مرکز موجود در شمال اراضی اشغالی است که جایگزینی ندارد.

این عملیات کمتر از ۲۴ ساعت پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام شد که در آن تاکید کرده بود، «ترور العاروری و حمله به ضاحیه جنوبی بیروت هرگز بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند، این میدان است که پاسخ را دیکته می‌کند و این پاسخ در راه است و ما نمی‌توانیم در برابر این ترور سکوت کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha