• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101712345
  • خبرنگار : 50177

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

حضور حداکثری در انتخابات برای رشد کشور مهم‌ترین فاکتور است

حضور حداکثری در انتخابات برای رشد کشور مهم‌ترین فاکتور است

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: حضور حداکثری در انتخابات برای رشد کشور و امنیت بیشتر مهم‌ترین فاکتور است و اگر می‌خواهیم به دنبال توسعه استان باشیم باید با تمام امکانات بستر را برای مشارکت مردم مهیا سازیم.

احسان یاوری هفدهم دی ماه در جلسه شورای اداری لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع انتخابات در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین مسئله سیاسی و ملی کشور است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و در جلسات متعدد به مسئله انتخابات اشاره داشتند و همچنین در دیدارهای اخیر با جمع مردم کرمان و خوزستان در خصوص مشارکت در انتخابات پیش‌رو تاکید کردند، افزود: حضور حداکثری در انتخابات برای رشد کشور و امنیت بیشتر مهم‌ترین فاکتور است و اگر می‌خواهیم به دنبال توسعه استان باشیم باید با تمام امکانات بستر را برای مشارکت مردم مهیا سازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: امیدواریم با اهتمام همه کارگزاران و مسئولین نظام و با حضور پررنگ مردم شاهد این اتفاق میمون و مبارک باشیم.

وی بر آگاهی مردم و همراهی مسئولین و خدمتگزاران به مردم در بحث انتخابات تاکید کرد و گفت: در خصوص تکریم ارباب رجوع مدیران وظیفه دارند و در این رابطه اهتمام ویژه داشته باشند؛ مدیران حق  استفاده  شخصی از امکانات دولتی را ندارند چراکه رفتار این چنینی نارضایتی و بدبینی مردم را به دنبال دارد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان بر لزوم اطلاع رسانی خدمات دولت تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولین توسط رسانه‌ها و خبرنگاران دستاوردها و خدمات دستگاه‌ها به ویژه آمار مقایسه‌ای را اعلام کنند چراکه خدماتی که در این دو سال انجام شده با هشت سال دولت گذشته برابری می‌کند.

یاوری ادامه داد: در مقوله امنیت و آمار جرائم شاهد آمار کاهشی در استان بودیم و این مهم می‌تواند برای مردم امیدآفرین و امیدبخش باشد.

وی با بیان اینکه امسال در پیش ثبت نام انتخابات در لرستان ۱۱۰۱ نفر به عنوان متقاضی شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۵۶۹ نفر به عنوان داوطلب شناخته شده و در هیئت اجرایی ۳۸۰ نفر تایید شدند.

معاون استاندار با بیان اینکه در هیئت نظارت از مجموع ۵۶۹ نفر در نهایت ۲۸۴ نفر تایید شدند که ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه به آنها اطلاع‌رسانی شد، تصریح کرد: هم‌اکنون در مرحله اعتراض به آرای هیئت نظارت هستیم و افراد می‌توانند در طی روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی ماه اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کند.

وی با بیان اینکه ۱۶۵۴ صندوق و شعبه اخذ رای که به صورت مساوی سیار و ثابت هستند برای لرستان در نظر گرفته شده که نسبت به دور قبل که ۱۴۸۹ شعبه اخذ رای بوده ۱۲ تا ۱۳ درصد رشد داشته است، گفت: افزایش صندوق‌ها در جهت تسهیل امر انتخابات و حضور مردم بوده است.

یاوری خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات وزارت کشور که از دستگاه‌ها خواسته شده امکانات خود را در اختیار انتخابات قرار دهند وظیفه و تکلیف قانونی دستگاه‌هاست که از این امر تبعیت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه ستاد انتخابات محلی در دستگاه‌ها تشکیل و همه مدیران خود و امکانات خود را ساماندهی کنید، گفت: دولت و اصحاب دولت هیچ نامزد خاصی در انتخابات ندارد و هر مدیری بخواهد این موضوع را بیان کند و به این مسئله دامن بزند قطعاً و یقیناً ادعای او محکوم است و با این افراد برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: امید است با اهتمام، وحدت و همدلی شاهد یک انتخابات پرشور و در تراز انقلاب اسلامی ایران و لرستان غیور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha