• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101812667
  • خبرنگار : 50107

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مشهد خبرداد

۱۳ واحد تولید ایزوگام در لیست صنایع آلاینده مشهد

۱۳ واحد تولید ایزوگام در لیست صنایع آلاینده مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مشهد گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۳ واحد تولید ایزوگام را در لیست صنایع آلاینده مشهد قرار گرفت.

هادی موسی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آلایندگی واحدهای تولید ایزوگام در مشهد اظهار کرد: در مشهد حدود ۶۵ تا ۷۰ واحد تولید ایزوگام وجود دارد که ۳۰ تا ۳۵ واحد فعال بوده و اکثر آن‌ها نیز مجهز به سیستم فیلتراسیون برای کنترل آلودگی هستند.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۶۰ مورد پایش شبانه و روزانه داشتیم که در این پایش‌ها ۳۰ مورد اخطاریه برای واحدهای ایزوگامی صادر کردیم. ما در این مدت حدود ۱۰۴ مورد نمونه‌برداری از خروجی‌های دودکش‌ها نیز انجام دادیم. ۵ جلسه تخصصی آموزشی برای واحدهای تولید ایزوگام برگزار کردیم. ۱۳ واحد را در لیست صنایع آلاینده مشهد قرار دادیم. ۹ واحد که از اسلج اسیدی استفاده می‌کردند را به مراجع قضایی معرفی کردیم و حتی حکم یک سال حبس نیز برای آن‌ها داشتیم.

موسی‌پور بیان کرد: تنها مشکل موجود این است که متاسفانه در بسیاری از شهرهای کشور ایزوگام‌های غیر استاندارد با اسلج اسیدی تولید می‌شود، در نتیجه قیمت ایزوگام کاهش پیدا می‌کند و توان رقابت از واحدهای تولیدی مشهد گرفته می‌شود، بنابراین به سمت تولید ایزوگام غیر استاندارد می‌روند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مشهد ادامه داد: زمانی که این واحدهای تولید ایزوگام از اسلج اسیدی استفاده می‌‎کنند، به دلیل آلودگی بالا و بوی شدید، در منطقه تاثیر می‌‎گذارد. ما هر موردی که در این زمینه شناسایی کنیم، به دادگاه ارسال می‌کنیم. اگر واحدها از قیر و ایزوگام استاندارد استفاده کنند مشکل خاصی وجود ندارد اما زمانی که از اسلج اسیدی استفاده می‌کنند خطراتی ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید ایزوگام دارای استاندارد اجباری است که باید رعایت شود. یکی از مواردی که می‌تواند به جلوگیری از تولید ایزوگام غیر استاندارد کمک کند، کنترل مراکز فروش این محصولات در مشهد است؛ زیرا با جلوگیری از فروش این محصولات غیر استاندارد، توان رقابت واحدهای تولید ایزوگام افزایش پیدا می‌کند و دیگر برای تولید محصولات غیر استاندارد خطر نمی‌کنند.

موسی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر در بازار ایزوگام غیر استاندارد با قیمت ارزان به فروش می‌رسد، بنابراین سازمان استاندارد می‌تواند با دقت و حساسیت بیشتر در کنترل بازار فروش، بیشترین کمک را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha