• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402101812671
  • خبرنگار : 50622

رئیس بنیاد نخبگان البرز:

آیین تجلیل از دو سرآمد علمی استان البرز برگزار می‌شود

آیین تجلیل از دو سرآمد علمی استان البرز برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس بنیاد نخبگان البرز از برگزاری آیین تجلیل از سرآمدان علمی استان خبر داد.

محمد نبیونی در گفت و گو با ایسنا، گفت: مطابق برنامه‌های متداول بنیاد نخبگان استان، سالانه طی مراسمی از سرآمد یا سرآمدان علمی استان تجلیل می‌شود. هدف از این آیین، معرفی این سرآمدان به جامعه علمی و به خصوص فراهم کردن زمینه آشنایی و ارتباط نسل جوان با این افراد است.

وی افزود: به این منظور امسال هم آیین تکریم و تجلیل از سرآمدان علمی استان با معرفی و تجلیل جناب آقای دکتر سید محمد علی ابراهیم زاده موسوی به عنوان استاد نمونه کشوری و رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به پاس خدمات علمی و پژوهشی ایشان با حضور مسئولین و نیز افراد تأثیرگذار در عرصه علم و فناوری برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان اظهار کرد: در همین زمینه دوشنبه ۳۰ بهمن ماه هم آیین تجلیل و تکریم سرآمد استان البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد که در آن استاد دکتر سید حسن مهدیان مورد تجلیل و تکریم قرار خواهند گرفت که هم از سرآمدان علمی در حوزه فیزیک بوده و هم از موسسین دانشگاه خوارزمی در استان البرز و هم از پیشکسوتان جهاد دانشگاهی در سال‌های شکل‌گیری این مرکز به حساب می‌آیند. دکتر مهدیان از اساتید نمونه و پژوهشگر نمونه کشوری و از اساتید تاثیر گذار در حوزه فیزیک پلاسما هستند. همچنین ایشان اولین فردی هستند که در حوزه فیزیک پلاسما و پلاسمای پزشکی اقدام به راه اندازی دوره دکتری این رشته جدید کرده‌اند.

نبیونی ادامه داد: سرآمدان علمی منتخب افرادی هستند که نه تنها در حوزه تخصصی خود فعال هستند بلکه صاحب جایگاه، مقام ملی و بین المللی بوده و از افراد تاثیر گذار در حوزه علم و فناوری استان به حساب می آیند. طی ۱۰ سال گذشته ۳۸ نفر تاکنون به عنوان سرآمد علمی استان معرفی شده‌ که از تعداد کثیری از آنها تکریم و تجلیل به عمل آمده است.

 وی افزود: امیدوار هستیم که از طریق رسانه‌های استانی، زمینه اطلاع رسانی مناسب برای برگزاری هر چه بهتر این آیین‌ها اتفاق افتاده و با برگزاری بسیار خوب و فضای بسیار مناسب آیین تجلیل، فرصت معرفی‌ این فرهیختگان علمی به جامعه دانشگاهی و مردمی استانی و ملی فراهم شود.

نبیونی درباره شاخص‌های انتخاب این افراد گفت: این افراد فقط به عنوان کسانی که کار علمی انجام داده‌اند مدنظر قرار نگرفته‌اند، بلکه انتخاب معرفی آنها به دلیل تاثیرگذاری علمی و توانمندی‌های شان در محدوده استان بوده است. این افراد کسانی هستند که در استان متولد شده و یا در استان سکونت داشته و یا بیش از ۲۰ سال دوره کاری، فعالیت‌های علمی و پژوهشی شان را در استان البرز گذرانده اند. این سرآمدان علمی جنبه‌های اثرگذاریشان در راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی، راه اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و... نمود داشته حتی در پایه‌گذاری مرکز علمی و فناوری، ایجاد دانشکده و یا مدیریت مرکز علوم و فناوری در استان نقش موثری داشته و هنوز هم این نقش ادامه دارد.

نبیونی با اشاره به تاثیر معرفی این افراد بر ارتقاء شاخص ‌های علمی و پژوهشی استان گفت: مهمترین تاثیر این آیین‌ها، الگوسازی برای جوانانی است که در این مسیر گام برداشتند و می بینند که فعالیت‌ها و اقدامات علمی چه نتیجه‌ای خواهد داشت و اینکه چطور جامعه قدرشناس این خدمات علمی خواهد بود. از طرف دیگر با معرفی این افراد زمینه شاگرد و نخبه پروری در دوره‌های کاری و دانشگاهی فراهم شده و زمینه‌هایی بیشتر برای رشد و تکامل نسل جوان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: علاوه بر این وجود این افراد در شکل گیری هویت فرهنگی استان بسیار موثر بوده و وجود این افراد به عنوان شاخص‌های علمی استان زمینه علاقه‌مندی بیشتر سایرین را برای فعالیت علمی و تلاش برای تعالی و پیشرفت استان قطعا بیشتر خواهد کرد. در حالی که وجود این چهره‌های علمی افتخاری برای استان البرز محسوب می‌شوند.

آیین تجلیل از سرآمد علمی ۱۴۰۲ استان البرز دکتر سید محمد علی ابراهیم زاده موسوی روز شنبه ۲۳ دی ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۵.۳۰ در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی در مرکز همایش‌های شهدا، توسط بنیاد نخبگان استان البرز و با همکاری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، استانداری استان البرز، شورای اسلامی و شهرداری کرج، جهاد دانشگاهی البرز، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان و صدا و سیما و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. از تمام دانش پژوهان، دانشمندان، دانشجویان و پژوهشگران استانی دعوت می‌شود که در این مراسم تکریم و تجلیل از سرآمدان علمی شرکت کنند. امیدواریم معرفی این نخبگان علمی، در زمینه شکل گیری هویت فرهنگی و استانی نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha