• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101812824
  • خبرنگار : 71660

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: عملیات حماس امنیت اسرائیلی‌ها را متزلزل کرده است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: عملیات حماس امنیت اسرائیلی‌ها را متزلزل کرده است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مقیاس و شدت عملیات طوفان‌الاقصی اذعان کرد و گفت «حمله حماس حس امنیت اسرائیلی‌ها را عمیقا متزلزل کرده و نگاه آنها را به جهان اطراف تغییر داده است.»

به گزارش ایسنا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: هفتم اکتبر خونین‌ترین روز برای مردم یهود از سال ۱۹۴۵ بود. جهان باید متوجه این شود. این مورد متفاوت است.

او مجددا با اشاره به ادعاهای پیشین خود و اتهام‌زنی علیه ایران افزود: اسرائیل نه تنها جنبش حماس که مورد حمایت ایران است را نابود می‌کند بلکه اقدامات بازدارنده‌ای را علیه دشمنان احتمالی از جمله حزب‌الله که با ایران متحد هستند، اتخاذ خواهد کرد. ما فقط با یک دشمن نمی‌جنگیم، بلکه با یک محور مبارزه می‌کنیم. ایران در حال ایجاد قدرت‌های نظامی در اطراف اسرائیل است تا از آنها استفاده کند.

در آستانه سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، گالانت عنوان کرد که نیروهای صهیونیستی از آنچه «مرحله مانور شدید جنگ» خوانده می‌شود به «انواع مختلفی از عملیات ویژه» تغییر مسیر خواهند داد.

اگرچه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مقیاس شدید عملیات جنبش حماس اذعان می‌کند اما مدعی است که فصل بعدی این درگیری «طولانی‌تر خواهد شد و اسرائیل دست از اهداف خود مبنی بر نابودی حماس برنخواهد داشت و ما به فاز جدیدی در شمال غزه نزدیک هستیم».

یوآو گالانت با اشاره به اقدامات اخیر حزب‌الله گفت: اولویت ما شروع جنگ با حزب‌الله نیست. ۸۰ هزار نفر باید به طور امن به خانه‌هایشان بازگردند. اگر توافقی در این خصوص صورت نگیرد، اسرائیل از اقدامات نظامی کوتاه نمی‌آید. آنها می‌دانند ما می‌توانیم اتفاقات در غزه را دقیقا بر سر بیروت، پایتخت لبنان بیاوریم.

با اعلام رسمی ورود ارتش اشغالگر به «مرحله سوم» جنگ در نوار غزه، مقاومت فلسطین به مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی گاه با هدف قرار دادن خودروهای اشغالگر و گاه با پرتاب راکت ادامه می‌دهد. در سایه ادامه حملات هوایی و زمینی صهیونیست‌ها بحران انسانی با کمبود کمک‌های بشردوستانه و کمبود تجهیزات پزشکی وارد شدیدترین مرحله در تاریخ بیش از ۱۷ سال محاصره این باریکه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha