• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101812826
  • خبرنگار : 71516

تحلیل‌گر لبنانی: آمریکا بیشتر از آنکه از موشک‌ها بترسد از تظاهرات یمنی‌ها می‌ترسد

تحلیل‌گر لبنانی: آمریکا بیشتر از آنکه از موشک‌ها بترسد از تظاهرات یمنی‌ها می‌ترسد

مدیر مرکز پژوهش‌ها و توسعه الاتحاد گفت: آمریکا بیشتر از آنکه از موشک‌ها بترسد از تظاهرات میدان السبعین در صنعا می‌ترسد که ده‌ها هزار یمنی برای حمایت از غزه در آنجا تجمع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هادی قبیسی، تحلیل‌گر سیاسی لبنانی و مدیر مرکز پژوهش‌ها و توسعه «الاتحاد» گفت: آمریکا بیشتر از آنکه از موشک‌ها بترسد از تظاهرات میدان السبعین در صنعا می‌ترسد که ده‌ها هزار یمنی برای حمایت از غزه در آنجا تجمع می‌کنند. تظاهرات میلیونی یمن پیامی علیه آمریکا و مشارکت در جهاد به معنای واقعی است. آمریکا زمانی که میزان حمایت مردمی از تصمیمات سیاسی یمن را می‌بیند در محاسبات خود بازنگری کرده و درک می‌کند که مردم یمن آماده فداکاری و پرداخت هزینه رهایی از زیر سلطه آمریکا هستند.

قبیسی در گفت‌وگو با شبکه یمنی المسیره گفت: رویکردی بزرگتر از صرف رهایی از زیر سلطه آمریکا بر یمن و منطقه وجود دارد و آن درباره فلسطین و خود منطقه است. زمانی که با آمریکا در یمن، عراق و شرق سوریه مقابله می‌کنیم این یعنی جنگ از نظر جغرافیایی به هم مرتبط و استراتژیک است. نقش یمن تنها به دریای سرخ و منطقه جنوب غرب خلیج عدن محدود نمی‌شود بلکه بخشی از رویارویی است که در تمام منطقه گسترش خواهد یافت. مردم یمن در قبال فلسطین و مشکل سلطه آمریکا بر منطقه احساس مسئولیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: بر اساس اذعان مورخان و تحلیلگران آمریکایی سلطه این کشور در سال ۲۰۰۳ در عراق رو به انحطاط رفت. عراق بحران ۲۰۰۸ را در اقتصاد آمریکا ایجاد کرد و آمریکا همچنان از این انحطاط تاکنون رنج برده است. اگر آمریکا بخواهد وارد جنگی گسترده در منطقه شود موقعیت جهانی خود را از دست می‌دهد چرا که چنین جنگی چندین تریلیون دلار هزینه خواهد داشت و در نتیجه این جنگ اقتصاد، قدرت و آینده آمریکا را ضعیف می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha