• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101812881
  • خبرنگار : 71628

اوکراین: برای ارائه نشدن کمک‌های مالی اتحادیه اروپا «پلن B» نداریم

اوکراین: برای ارائه نشدن کمک‌های مالی اتحادیه اروپا «پلن B» نداریم

وزیر امور خارجه اوکراین در میان نهایی نشدن روند ارائه کمک‌های مالی اضافی اتحادیه اروپا به کی‎یف، بیان کرد که این کشور هیچ برنامه جایگزینی در صورت ارائه نشدن به موقع این کمک‌ها ندارد.

به گزارش ایسنا،‌ دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کی‌یف برنامه جایگزینی در صورت ارائه نشدن به موقع کمک‌های مالی اتحادیه اروپا ندارد و اوکراین برای بازسازی دوران پس از جنگ به سراغ فراهم کردن امکان استفاده از اموال بلوکه‌شده روسیه خواهد رفت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت که کولبا در گفت‌وگویی با روزنامه اسپانیایی ال‌ پاییس در این باره گفت: ما پلن B (برنامه جایگزین) نداریم. شما مختارید جور دیگری فکر کنید. می‌توانید از پلن A ,B و C صحبت کنید، مقالات و مطالب تحلیلی منتشر کنید اما در این‌جا، ما باید تمامی انرژی و توان روحی خود را روی یک چیز متمرکز کنیم و آن این است که پلن A کارآمد باشد.

کولبا همچنین گفت که اگر بسته کمکی اتحادیه اروپا به تعویق بیفتد، وزیر دارایی اتحادیه اروپا باید «مهارت‌های مدیریتی خود را نشان دهد».

او هم‌چنین با اطمینان گفت که اوکراین از دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه در غرب استفاده خواهد کرد و این مبالغ برای بازسازی کشور کافی خواهد بود.

کولبا در همین راستا بیان کرد: طبق ارزیابی‌های ما، کل مبالغ بلوکه‌شده روسیه بیش از ۸۰ درصد از نیازهای ما برای بازسازی است.

او در بخش دیگری از گفت‌وگو با روزنامه اسپانایی ال‌ پاییس با گفتن این که متحدان اوکراین از آن نخواسته‌اند با روسیه مذاکراتی درباره متوقف کردن جنگ داشته باشد، اظهار کرد که مقامات روسیه «نه خواهان توقف جنگ هستند و نه صلح.»

اتحادیه اروپا در تلاش بوده است به توافقی ۲۰ میلیارد یورویی (۲۱.۹ میلیارد دلار) برای حمایت نظامی از اوکراین دست پیدا کند و قصد دارد ۵۰ میلیارد یوروی دیگر نیز در بودجه اتحادیه اروپا به ارائه کمک‌های مالی کلان به کی‌یف در مدت چهار سال بعدی تخصیص دهد. اگرچه، این برنامه‌ها با مخالفت بعضی از اعضا، عمدتا، مجارستان روبه‌رو شده است.

نشست فوق‌العاده جدید اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره کمک‌های مالی به اوکراین در یک فوریه در بروکسل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha