• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101812936
  • خبرنگار : 50181

عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد:

نیاز سالانه به واردات ۳۰۰ هزار خودرو در کشور

نیاز سالانه به واردات ۳۰۰ هزار خودرو در کشور

ایسنا/کرمانشاه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مهمترین مانع واردات خودرو را تامین منابع ارزی مورد نیاز دانست و گفت: برای فروکش کردن التهاب بازار خودرو به واردات سالانه حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز داریم.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با ایسنا، درباره اینکه چرا در واردات خودرو به کشور پیشرفت چندانی حاصل نشده، اظهار کرد: اصلی‌ترین مانعی که پیش روی واردات خودرو به کشور وجود دارد تامین منابع ارزی مورد نیاز برای این کار است که باعث شده شاهد طولانی شدن روند کار باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع ارزی کشور و لزوم صیانت از ارزی که در اختیار داریم، به نظر می‌رسد تنها راهکار این است که واردات خودرو در ازاء صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی مهندسی این حوزه صورت گیرد و ارز حاصل از صادرات این کالا و خدمات به واردات خودرو اختصاص یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ارز با منشاء مشخص باید برای واردات خودرو اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: باید اجازه داده شود اشخاص حقیقی و حقوقی که می‌توانند از منابع مشخص و خصوصا صادرات کالا و خدمات مرتبط با حوزه خودرو ارز کافی را تامین کنند، در حوزه واردات خودرو ورود کنند.

حسینی‌کیا واردات را راهکاری برای کاهش التهاب موجود در بازار خودرو دانست و تاکید کرد: بخشی از این التهاب ناشی از عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو است که واردات می‌تواند به کاهش بخشی از ناترازی و به تبع آن تعدیل قیمت‌ها کمک کند.

وی معتقد است، واردات خودرو می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی در بازار بر ارتقاء کیفیت خودروها نیز اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی میزان تولید سالانه خودرو در کشور را نزدیک به یک میلیون دستگاه و نیاز در اوج تقاضای بازار را یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد واردات سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به کشور بتواند به جبران بخشی از این ناترازی کمک کند.

حسینی‌کیا در پاسخ به اینکه آیا تاکنون واردات خودرو به کشور صورت گرفته، عنوان کرد: اگرچه بر اساس برخی ادعاها خودرو  تا گمرکات کشور نیز وارد شده، اما متاسفانه تاکنون به دست مردم نرسیده که امیدواریم این روند تسهیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha