• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402101813029
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار:

هرگونه افزایش قیمت مواد خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

هرگونه افزایش قیمت مواد خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه افزایش قیمت در مواد خوراکی مردم این استان را ممنوع اعلام کرد.

سیدعلی احمدزاده یکشنبه شب ۱۸ دی در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: دستگاه های متولی این موضوع را کنترل کنند و هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند باید جوابگوی دولت باشد.

وی با اشاره به نزدیکی به پایان سال، در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهارکرد: انتظار داریم اصناف وضعیت معیشتی مردم را درک کنند و با آنها همرا شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دولت تکلیف کرده که هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم لذا تاکید می کنم قیمت گوشت قرمز تثبیت و قیمت مرغ کاهش داشته باشد، البته در صورت واردات گوشت قرمز به کشور و استان قیمت این کالای اساسی نیز باید کاهش یابد.

احمد زاده خواستار نظارت حوزه اقتصادی و دستگاه های نظارتی بر بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت ها شد و تصریح کرد: تعزیرات حکومتی، بیشتر با نگاه تعامل با کسبه و بازاریان بر بازار نظارت داشته باشد.

وی بر تثبیت قیمت گوشت قرمز تاکید کرد و گفت: تفاوت قیمت مرغ زنده در استان ما با سایر استان های دیگر حدود ۹ هزار تومان بیشتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر جوجه ریزی افزایش داشته نباید قیمت مرغ در استان ما بالاتر از سایر استان ها باشد، عنوان کرد: مدیران مربوطه موظف هستند این تفاوت قیمت را رفع کرده و به متوسط کشوری برسانند.

احمد زاده تاکید کرد: مسئولین مربوطه برای تامین مایحتاج ضروری مردم اعم از برنج، گوشت و مرغ، حبوبات، قند و شکر، خرما و سایر مواد مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز از هم اکنون برنامه ریزی کنند.

وی بر جلوگیری از افزایش قیمت ها تاکید و اظهارکرد: اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به نحوی عرضه شود که همه مردم بتوانند آن را خریداری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کارخانه روغن در استان فعال بوده و انبارها و سردخانه‌ها نیز پر از میوه است، گفت: بقیه اجناس مانند برنج و سایر مایحتاج به اندازه نیاز استان تامین شود.

احمد زاده افزود: آماری از وضعیت ذخیره سازی کالای اساسی مردم ارائه شود تا در صورت کمبود، تامین و در ایام پایان سال با مشکلی مواجه نشویم.

وی با اشاره به موضوع کمبود نهاده های دامی تصریح کرد: دولت برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در جلسه هیات دولت این مسئله مطرح و مقرر شد هر استانی موضوع کمبود نهاده های دامی را از طریق واردات مدیریت کند که با این شرایط کهگیلویه و بویراحمد می تواند علاوه بر ورود نهاده های دامی صادرات محصولات کشاورزی را انجام دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: برخی از استان ها به این موضوع ورود کردند ما هم باید در این زمینه اقدامی انجام دهیم تا مشکل نهاده ها حل شود و علاوه بر این می توانیم با خارج از کشور ارتباط اقتصادی برقرار کرده و میوه و تره بار استان را صادر کنیم که زمینه ساز رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بیشتر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۲۲:۲۳

ها والا دقیقه ای تغییر میکنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۰:۳۸

وراسی از ای بیشتر حتما آقای استاندار ای روزا خرید نکردییی گوشت بره و کره کلا حیوانی کیلویی چنده مرغ چنده...و.................