• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101813047
  • خبرنگار : 50039

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان عنوان کرد:

هنرمندان گلستان صحنه را خالی نکرده‌اند/ لزوم افزایش اعتبارات فرهنگ و ارشاد

هنرمندان گلستان صحنه را خالی نکرده‌اند/ لزوم افزایش اعتبارات فرهنگ و ارشاد

ایسنا/گلستان رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان با بیان اینکه همه ساله شاهد افتخار آفرینی و درخشش هنرمندان در سطح ملی و بین المللی هستیم، افزود: باید برای حفظ کیفیت آثار هنری استان، همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی پای کار باشند.

سید محمدمهدی صمدی، در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت هنر نمایش در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: همانگونه که انتظار می‌رفت، نمایش «بی هوده» به نویسندگی و کارگردانی «یاسین رضوانی» پس از درخشش در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور «خاوران» که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، به جشنواره «فجر» راه یافت و این افتخار بزرگ برای فعالان هنر نمایش استان گلستان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نمایش «بی هوده»، نمایش‌های «پینو» به نویسندگی و کارگردانی رها شکری و «کیلومتر ۹۴۴» به نویسندگی ابوالقاسم مهدوی و کارگردانی محمدرضا مولودی از بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی مبینا کلبادی و «دخترک و مجسمه» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی حسن رجب پور از بخش خیابانی به عنوان آثار برگزیده سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان در جشنواره منطقه‌ای خاوران حضور داشتند و عناوینی را به دست آوردند، ادامه داد: فرهنگ و هنر همانند هوا قابل استشمام بوده و باید رگه‌های حیاتی فرهنگ و هنر را حفظ کرد تا در مسیر درست مدیریت شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها بر «اصلاح فرهنگ عمومی» و «اهمیت فرهنگ نسبت به سیاست و اقتصاد» تأکید کرده‌اند، افزود: باید بررسی شود تا به این پاسخ برسیم، چرا دستگاه‌ها و نهادهای استان گلستان نسبت به فرهنگ و هنر کم توجه شده و بار سنگین این حوزه را فقط به دوش فرهنگ و ارشاد گذاشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برای حفظ کیفیت کار هنر و فعالان عرصه هنری استان گلستان باید همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی پای کار باشند، خاطرنشان کرد: این زیبنده نیست که طی دو سال گذشته برای برگزاری جشنواره تئاتر بسیج به دنبال بودجه باشیم و در نهایت به دلیل عدم حمایت از تصمیم برگزاری این جشنواره منصرف شویم.

صمدی، بودجه سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار ناچیز و غیرقابل باور دانست و اضافه کرد: با همه فشارهای اقتصادی، هنرمندان در کمال نجابت و اصالت پای کار هستند و صحنه را خالی نکرده‌اند و باید مسئولان بلندپایه دولت پای صحبت‌های این قشر فرهیخته نشسته و مطالبات را بشنوند و راهکارهای برون رفت از بحران کاری و معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر را فراهم آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha