• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402101813083
  • منبع : بازار

دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان حتی در پروژه‌های کوچک

دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان حتی در پروژه‌های کوچک

طراحی نمای ساختمان آخرین موردی است که در طراحی به آن پرداخته می‌شود حال آنکه فارغ از نوع کاربری ساختمان آنچه در اولین نگاه، مورد توجه هربیننده ایی قرار می گیرید نمای ساختمان است.

به گزارش ایسنا، در این مقاله می‌خواهیم به دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان پرداخته و چگونگی داشتن نمایی زیبا را بیان کنیم پس با خانه معمارهمراه باشید.

طراحی نمای ساختمان برای چه ساختمان هایی دارای اهمیت است؟

بنابر گزارش سایت خانه معمار، در پروژه‌های عظیم ، ساختمان‌های اداری و بناهای تجاری، طراحی نمای ساختمان بیشترمورد توجه است. اما وقتی به ساختمان های مسکونی می رسیم شاهد هستیم که به طراحی نمای ساختمان توجه نمی شود. برخی از افراد طراحی نمای بیرونی را کاری لوکس و مختص طبقه مرفه می‌دانند و یا آن را هزینه اضافی قلمداد می کنند. در صورتی که باید گفت طراحی نمای ساختمان قطعاً هزینه اضافی نیست و یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است. طراحی نمای ساختمان علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان، دربهره‌وری انرژی نیز تاثیرگذار است. بنابراین طراحی نمای ساختمان برای هر ساختمانی دارای اهمیت است.

دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان

۱)طراحی نما، به ساختمان هویت و شخصیت می بخشد

مهمترین دلیل طراحی نمای ساختمان هویت بخشیدن به ساختمان است. یک ساختمان حتی اگر از طراحی نقشه و طراحی دکوراسیون داخلی فوق العاده بی‌نظیری برخوردار باشد، در صورت نداشتن یک نمای مطابق با استانداردهای معماری، فاقد هویت و شخصیت می‌باشد.

۲)طراحی نمای ساختمان و زیباسازی چهره شهری

یک نمای زیبا و دلنشین علاوه بر زیبایی و هویتی که به خود ساختمان می‌بخشد، باعث زیبایی و هویت بخشی به فضای شهری نیز می‌شود. نماهای فرسوده و ناهمگون، فضای شهری را نازیبا و باعث افزایش استرس و پریشانی در افراد می‌شوند. بنابراین جهت هرچه زیباترشدن محیط شهری، لازم است طراحی نمای ساختمان مطابق با استاندارهای شهرسازی و در عین حال هماهنگ با نماهای پیرامون طراحی شود. به عنوان مثال اگر ساختمان های پیرامون نما از سبک کلاسیک بهره می برد بهتر است طراحی نمای کلاسیک انتخاب شود.

دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان حتی در پروژه‌های کوچک

۳)نمای ساختمان محافظ بنا در برابر عوامل طبیعی

نمای ساختمانی که مطابق با شرایط محیطی و از متریال‌های مناسب استفاده کرده باشد می‌تواند به عنوان سپری در مقابل عوامل طبیعی مانند هوازدگی، خوردگی، آلودگی ، یخبندان و... عمل کند.

۴)نقش مهم طراحی نما در بهره‌وری از انرژی

نمای خارجی ساختمان به عنوان رابط بین فضای بیرونی و طراحی داخلی ساختمان، تاثیر زیادی بر بهره‌وری انرژی دارد. یک نمای مناسب می تواند به عنوان عایق حرارتی از هدر رفت انرژی در فصول سرما عمل کرده و در فصول گرما نیز ار ورود هوای گرم به داخل ساختمان جلوگیری نماید. همچنین نمای ساختمان می تواند به عنوان عایق صوتی نیز عمل کرده و از ورود آلودگی های صوتی به داخل ساختمان جلوگیری کند. بنابراین استفاده از نماهای مناسب می‌تواند تا حدود زیادی مبلغ قبض‌های انرژی را کاهش دهد.

۵)نما طول عمر ساختمان را افزایش می دهد

دیواره‌های اصلی ساختمان به شدت در مقابل عوامل طبیعی آسیب پذیر بوده و خیلی زود دچار فرسودگی می‌شود. نمای ساختمان به عنوان یک محافظ برای ساختمان عمل کرده و عمر مفید ساختمان را افزایش می‌دهد.

۶)نمای ساختمان ارزش افزوده ملک را فوق العاده بالا می‌برد

از آنجا که طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین معیار برای قضاوت ساختمان است؛ داشتن نمای زیبا و شیک می‌تواند ارزش ملک را فوق العاده بالا ببرد. مبلغی که شما بابت نمای ساختمان هزینه می کنید ارزش ملک شما را چندین برابر افزایش می دهد.

چگونه نمایی زیبا و مطابق با استاندارهای طراحی داشته باشیم؟

در این مقاله به دلایل اهمیت نمای ساختمان پرداختم ودلایل اهمیت نمای ساختمان بیان شد. اما چگونه می توانیم یک طراحی زیبا و شیک برای ساختمان خود داشته باشیم ؟

دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان حتی در پروژه‌های کوچک

سه مورد از عوامل تاثیرگذار که می تواند باعث رضایت شما از نمای اجرا شده باشد شامل موارد زیر است:

  • مصالح به کاررفته مناسب
  • استفاده از تیم اجرایی خوب و حرفه ایی
  • داشتن طراحی نما قبل از اجرا

شاید فکر کنید مهمترین عامل در زیبایی ساختمان مصالح مصرفی با کیفیت یا تیم اجرایی با تجربه است. اما باید بگویم مهمترین عامل برای داشتن نمایی زیبا، داشتن یک طراحی مناسب برای ساختمان است. یک طراح حرفه ایی می تواند بهترین و زیباترین طراحی را مطابق با شرایط محیطی برای شما انجام دهد. در واقع این استفاده از یک متریال با کیفیت نیست که طرح شما را زیبا می کند بلکه چگونگی استفاده و ترکیب مناسب مصالح است که می تواند یک نما را به نمایی زیبا و چشم نواز تبدیل کند.

داشتن طراحی، حتی می تواند شما را از داشتن تیم حرفه ایی اجرا نیز بی نیاز کند. با انجام طراحی برای نمای ساختمان، شما همه ابعاد و اندازه ها و معیار ها را در دست دارید و هر تیم اجرایی با کمتریت تخصص نیز می تواند پروه شما را اجرا کند.

بنابراین قبل از اقدام به هر کاری حتما با کارشناسان این رشته مشورت کنید. خانه معمار سایتی تخصصی در زمینه طراحی نقشه ساختمان ، نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی ست. جهت برقراری ارتباط مستقیم با کارشناسان خانه معمار می‌توانید با شماره   ۰۲۱۹۱۰۱۴۵۲۵  تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha