• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101813260
  • خبرنگار : 50039

رئیس سازمان آتش نشانی گرگان پاسخ داد؛

علت کثرت حریق خودرو در گرگان/ نقش آموزش در کاهش خسارت جانی و مالی آتش سوزی

علت کثرت حریق خودرو در گرگان/ نقش آموزش در کاهش خسارت جانی و مالی آتش سوزی

ایسنا/گلستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین اشکال حریق در «خودروها» رخ می‌دهد، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۱۷ مورد حریق خودرو در گرگان مهار شده است.

موسی‌الرضا صفری عصر دوشنبه، ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران از کثرت حریق خودرو در مرکز استان گلستان «گرگان» خبر داد و اظهار کرد: یکی از دستورالعمل‌هایی را که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در برنامه دارد، آموزش عمومی مقابله با زبانه‌های آتش و کاهش خسارت‌های جانی و مالی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بالغ بر ۱۱۷ مورد حریق خودرو در گرگان مهار و اطفا شده است، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد «نقص فنی» بیشترین و مهمترین عامل بروز حریق خودروها در مدت مذکور بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با اشاره به اینکه بازدید فنی خودروها ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید مستمر انجام شود، افزود: رانندگان و مالکان خودروها باید وسایل نقلیه خود را به کپسول آتش نشانی تجهیز کرده و نحوه کار با آن را یاد بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان باید نسبت به یادگیری اطفاء حریق خودرو و نحوه استفاده صحیح از کپسول آتش نشانی آگاهی کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: خارج کردن سرنشینان داخل خودرو و دور کردن آن‌ها از محیط نخستین اقدامی است که باید در حداقل‌ترین زمان ممکن انجام شود.

صفری عمده قسمت آغاز آتش سوزی خودرو را «موتور» عنوان کرد و گفت: ضمن حفظ خونسردی ابتدا کاپوت خودرو را به مقدار بسیار کمی بالا برده که بتوان شیلنگ خاموش‌کننده را وارد موتور کرد و یا از قسمت دریچه‌های جلوپنجره خودرو برای عملیات اطفا استفاده شود.

این مقام مسئول پرداختن به مقوله آموزش را مهترین برنامه پیش روی سازمان آتش نشانی گرگان در راستای پیشگیری و آگاهی‌بخشی رانندگان، دانست و تصریح کرد: آموزش مقدماتی اطفای حریق، شناخت و نحوه کار با خاموش‌کننده‌های دستی برای جمعی از رانندگان سرویس مدارس، تاکسی، اتوبوس، آژانس و رانندگان خودروهای استیجاری ادارات در سالجاری اقدام شده و اینگونه برنامه‌ها همچنان تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha