• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402101913319
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رونق تجارت در جنوب‌شرق کشور

رشد صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان

رشد صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۴ درصدی ارزش صادرات قطعی از گمرکات استان در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمدعلی خاشی در گفت وگو با ایسنا- افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۹۷ تن کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار از طریق گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان گفت: این میزان کالاهای صادراتی از نظر ارزش ۲۴ درصد و از حیث وزن ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال سنگ، خرما، کنسانتره سنگ آهن، گاز، پودر رختشویی، میوه، سنگ نمک، کاشی و محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، چین، افغانستان، بنگلادش، هند، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و عراق صادر شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان در خصوص آمار کالاهای صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان، گفت: در این مدت دو میلیون و ۶۶۳ هزار تن کالاهای صادراتی به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده است که از نظر ارزش ۵۲ درصد و از نظر وزن ۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۲۷۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش ۴ درصد افزایش و از نظر وزن یک درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل گندم، دانه ذرت دامی، برنج، انبه، کنجد، دام زنده، چای، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای روسیه، برزیل، پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین، تایلند، کنیا، سری لانکا، تایوان و افغانستان وارد شده است.

خاشی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان گفت: در ۹ ماه سال جاری ۳۷۱ هزار و ۴۲۵ مسافر ورودی و ۲۵۱ هزار و ۱۲۳ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۷۴ درصد و مسافرین خروجی ۴۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۷:۰۳

نورفوق کل نور