• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101913369
  • خبرنگار : 71402

نتایج نظرسنجی؛ آمریکایی‌ها بحران مرزی را «تهاجم» می‌بینند

نتایج نظرسنجی؛ آمریکایی‌ها بحران مرزی را «تهاجم» می‌بینند
حرکت کاروان مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا

نتایج نظرسنجی جدید «راسموسن ریپورتز» نشان می‌دهد که نزدیک به دو سوم شرکت‌کنندگان آمریکایی، ورود مهاجران غیرقانونی از سراسر مرزهای جنوبی به این کشور را نه تنها یک «بحران» بلکه یک «تهاجم» می‌بینند.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند کشورشان مورد «تهاجم» قرار گرفته است.

اکثریت پاسخ‌دهندگان در هر گروه جمعیتی - از جمله ۷۳ درصد اسپانیایی‌تبارها، ۷۴ درصد از سیاهپوستان، ۶۳ درصد از زنان، ۵۵ درصد از دموکرات‌ها، ۸۰ درصد از جمهوری‌خواهان و ۷۰ درصد از رای‌دهندگان زیر ۴۰ سال - با این گفته موافق بودند که اطلاق کلمه «تهاجم» برای سیل ورود غیرقانونی مهاجران به آمریکا، «بسیار دقیق» یا «تا حدودی دقیق» است. فقط ۱۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که این کلمه «اصلا دقیق نیست.»

حتی بیشتر رای‌دهندگان (۷۲ درصد) معتقدند که وضعیت در مرز جنوبی آمریکا «بحران» است. به طور مشابه، ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها، از جمله ۶۳ درصد از دموکرات‌ها، امنیت مرزها را یکی از منافع حیاتی امنیت ملی می‌دانند.

نتایج این نظرسنجی در زمانی به دست می‌آید که بحران مرزی بر میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در حالی که او برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال کارزار برگزار می‌کند، تاثیر گذاشته است. نظرسنجی «دانشگاه مونموث» که ماه گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که تنها ۲۶ درصد از بزرگسالان آمریکایی سیاست‌های مهاجرتی بایدن را تأیید می‌کنند، در حالی که میزان رضایت کلی او به پایین‌ترین سطح یعنی ۳۴ درصد کاهش یافته است.

تام کاتن، سناتور آمریکایی جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس در این رابطه گفت: «بیایید واضح بگوییم؛ آنچه در مرز اتفاق می‌افتد یک تهاجم است، آن هم به دعوت جو بایدن.» همچنین مری میلر، عضو مجلس نمایندگان از ایالت ایلینوی که به‌تازگی در قالب هیاتی از کنگره از بنادر اصلی ورودی بازدید کرد، از قانونگذاران خواست تا زمانی که دولت بایدن امنیت مرزها را تامین نکند، کمک مالی به دولت را قطع کنند.

افسران گشت مرزی آمریکا در ماه دسامبر با بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی مواجه شدند که وارد ایالات متحده می‌شدند و این بالاترین رقم در تاریخ آمریکاست. ترددهای غیرقانونی از زمانی که بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ به قدرت رسیده و سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را تغییر داده، افزایش یافته است.

براساس برآورد دیتاهازارد، دولت بایدن در طول دوره چهار ساله خود با بیش از ۱۲ میلیون مهاجر غیرقانونی روبرو شده، در حالی که این رقم در دوره ترامپ ۴.۷۶ میلیون نفر بود. افسران گشت مرزی آمریکا در سال مالی گذشته ۱۷۲ شهروند خارجی را که در فهرست نظارت بر تروریسم اف‌بی‌آی قرار داشتند رهگیری کردند، در حالی که در چهار سال ریاست جمهوری ترامپ تعداد آن ۱۴ نفر شده بود.

ترامپ که به عنوان کاندیدای اصلی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر در نظرسنجی‌ها اول است، قول داده است که اگر رای‌دهندگان او را به کاخ سفید بازگردانند، بزرگترین عملیات اخراج در تاریخ آمریکا را آغاز کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha