• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101913572
  • خبرنگار : 50604

تا مهمانی خدا راهی نمانده

آغاز ثبت‌نام اعتکاف در گلستان

 آغاز ثبت‌نام اعتکاف در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از آغاز ثبت‌نام علاقمندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف استان و خلوت‌نشینی عاشقانه سه روزه در حریم امن الهی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی گرزین صبح سه شنبه ۱۸‌ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت «اعتکاف»، اظهار کرد: اعتکاف یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی و نشان دهنده رشد معنویت در کشور و به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان است.

وی افزایش استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف را دلیل اثرگذاری این مراسم بر پرورش نسل معنوی در کشور دانست و اضافه کرد: مراسم معنوی اعتکاف در تاریخ پنجم تا هفتم بهمن‌ماه سال جاری در مساجد استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه امسال ۴۰۰ مسجد در شهر و روستاهای استان میزبان معتکفین خواهند بود، گفت: امسال اعتکاف با شعار «اعتکاف، معنویت تمدن ساز» برگزار می‌شود و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت نام به دفاتر تبلیغات اسلامی در سطح شهرستان ها مراجعه کنند.

گرزین با اشاره به اینکه امسال نیز از هموطنان عزیز دعوت می‌کنیم همانند سال‌های گذشته در اعتکاف‌های «مادر و دختری» و «پدر و دختری» حضور فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: مراسم معنویی اعتکاف پیش رو با برنامه های فرهنگی و معنوی ویژه در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن موضوع مهم انتخابات و نقش مهمی که حضور حداکثری مردم در افزایش اقتدار کشور دارد، مباحث جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات مردم در خصوص چرایی شرکت در انتخابات از برنامه های مراسم معنوی اعتکاف خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با توضیح اینکه در طول تاریخ ۴۴ ساله پیروزی انقلاب اسلامی همواره بار مسائل انقلاب بر دوش مردم عزیز کشورمان بوده است، افزود: خیرینی که تمایل دارند در هزینه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف سهیم شوند، به ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان مراجعه کنند.

گرزین با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند پیش‌بینی کرد امسال حدود ۲۵ هزار گلستانی در این مراسم معنوی حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha