• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402101913580
  • خبرنگار : 90047

مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک

انتقاد ساعی از پارالمپیک: نه پول می‌خواهیم نه پاداش/ بعد از این کارها را انجام نمی‌دهیم

انتقاد ساعی از پارالمپیک: نه پول می‌خواهیم نه پاداش/ بعد از این کارها را انجام نمی‌دهیم

بیست و سومین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک امروز سه شنبه ۱۹ دی با حضور وزیر ورزش و جوانان و به ریاست غفور کارگری در محل تالار پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بیست و سومین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک و با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش، محمد پولادگر، مریم کاظمی پور نایب رییس مردان و زنان کمیته ملی پارالمپیک، سینا کلهر معاون وزیر، کمال جوانمرد دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک به همراه سایر اعضای مجمع، امروز سه شنبه ۱۹ دی در محل تالار پارالمپیک برگزار شد.

در ابتدای مجمع گزارشی از عملکرد کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو و برنامه های سال آینده کمیته توسط دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ارائه شد و حسابرس نیز گزارش خود را به تایید اعضای مجمع رسید. همچنین گزارش بازرس در سال ۱۴۰۱ مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

در ادامه مجمع انتخابات به منظور تعیین خزانه دار برگزار شد و حامد میرزاحسینی که تنها کاندیدای شرکت کننده در این سمت بود با تایید اعضای مجمع تا پایان دوره ریاست غفور کارگری مسوولیت خزانه داری کمیته ملی پارالمپیک را برعهده گرفت. پیش از این مسوولیت این پست را خانم نعیمی برعهده داشت.

محمدتقی نامی نیز با رای اعضای مجمع مسوول مبارزه با پولشویی این کمیته شد.

همچنین در بخشی از این مجمع توسط وزیر ورزش و جوانان از خانواده مرحوم علیرضا صفارزاده تجلیل به عمل آمد.

هادی رضایی یکی از اعضای مجمع افزود: ورزش جانبازان و معلولان از زمانی که از فدراسیون جدا شد و تحت حمایت فدراسیون های مربوطه قرار گرفت دچار عقب ماندگی شد. 

وی افزود: به اعتقاد من باید در خصوص فدراسیون هایی که در خصوص ورزش جانبازان و توانیابان قوی و یا ضعیف عمل کردند کارگروهی تشکیل شود و براساس عملکرد فدراسیون ها بررسی کنند که چه رشته هایی به کار خود با فدراسیون های مربوطه ادامه دهند و کدام رشته ها دوباره به فدراسیون جانبازان و توانیابان برگردند.

داوود عزیزی رییس فدراسیون تنیس در مجمع با اشاره به عدم حمایت کمیته ملی پارالمپیک از این فدراسیون گفت: طی یک سال گذشته این فدراسیون هیچ کمک مالی به این فدراسیون نکرده است، بنابراین اگر قرار است کمک نشود رشته به فدراسیون جانبازان برگردد.

در ادامه غفور کارگری درباره تنیس به عزیزی گفت: طی یکسال گذشته ۱۷۰ میلیون به پاراتنیس کمک شده است.

همچنین هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو افزود: خواهش می‌کنم کارهای پاراتکواندو  را در خصوص اردوها و تدارکات خودتان انجام دهید و ما در ثبت‌نام‌ها کمک می‌کنیم. نه پول می‌خواهیم و نه پاداش، پول ورزشکاران را نیز به حساب خودشان واریز کنید.

وی ادامه داد: ما پیگیر مصلحت ورزشکاران هستیم آقای کارگری! ما با شما نامه نگاری می‌کنیم اما شما به ما جواب نمی‌دهید. تا امروز کارها را انجام دادم اما بعد از این انجام نمی‌دهیم. 

کارگری نیز در پاسخ گفت: موارد گفته شده بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. 

مهرداد قارداشی نیز در مجمع اظهار کرد: آماده هستیم مثل قبل کارهای بین‌المللی را انجام دهیم، متاسفانه واگذاری انجام شد اما اقدامات مقدماتی درباره زیرساخت ها صورت نگرفت. هر تصمیمی که درباره رشته ها انجام شده تمکین خواهیم کرد.

غفور کارگری نیز افزود: من موافق واگذاری رشته‌ها به فدراسیون های مربوطه نبودم و الان معتقدم باید این واگذاری ها مجددا بررسی شود.

وی تصریح کرد: از زحمات خسروی‌وفا طی زحمات سالیان گذشته که برای زیرساخت های ورزش جانبازان و معلولان تلاش کردند تشکر می‌کنم‌.

همچنین کارگری گفت: هنگامی که مسوولیت کمیته را برعهده گرفتم در شرایط سختی قرار داشتیم و ۲ سال ورزش کشور تقریبا به صورت نسبی و در بلاتکلیفی بود، وضعیت باثبات و قطعی نداشتیم و این ۲ سال به ورزش المپیک و پارالمپیک تاثیر منفی گذاشت و آسیب زد. وضعیت بودجه ما در سال ۱۴۰۱ خوب نبود. بودجه جاری ما در سال ۱۴۰۱، ۱۱۹ میلیارد  بود که ۱۱۳ میلیارد دریافت کردیم که ۹۵ درصد آن صرف هزینه ی اردوهای هانگژو و مسابقات کسب سهمیه پاریس، کارهای جاری و طرح های مختلف شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ بودجه مصوب سازمان برنامه و بودجه و مجلس ۲۲۶ میلیارد بود که ۱۲۳ درصد افزایش داشتیم که برآورد میدانی ما برای هانگژو نزدیک ۳۰۰ میلیارد بود. البته در کنار بحث بودجه ۳۳ نفر از ورزشکاران مدال آور یا خداحافظی و یا مهاجرت کرده بودند و حتی به دلیل ادغام  برخی کلاس‌ها امکان حضور در برخی رشته ها وجود نداشت. پیش‌بینی ما کسب ۳۶ مدال و جایگاه سوم و پایین تر بود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: در هانگژو شرایط سختی داشتیم اما با زحمات مربیان توانستیم بهترین عملکرد را کسب کنیم که البته در هانگژو هیچ همراه اضافی با کاروان نداشتیم.

وی تصریح کرد: ساختار پیشنهاد پارالمپیک در هیات اجرایی به تصویب رسید که در سازمان امور استخدامی در حال بررسی است که این تغییرات بعد از دریافت نظرات اعمال خواهد شد.

وی گفت: مهمترین موضوع ما در سال آینده بازی‌های پارالمپیک پاریس است. براساس بررسی‌ها، ما شرایط مطلوبی به لحاظ فنی نداریم. بر همین اساس راهبرد اصلی ما برای این دوره تمرکز بر روی طلا و مدال‌آوری و کیفیت گرایی و همچنین اولویت‌بندی رشته‌ها است. روش‌های مناسب در انتخاب مربیان، نوع نگاه‌ها بر روی شرایط فنی، انجام کارهای جدید در ابعاد روانشناسی و تغذیه‌ مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی افزود: ما در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین قهرمان شدیم، در حالی که چین در بازی‌ها حضور نداشت. اگر چین به تاشکند بیاید، شرایط متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه ازبکستان به عنوان کشور میزبان هم اقدامات زیادی را برای موفقیت انجام داشته است.

کارگری خاطرنشان کرد: درخصوص بازی‌های پاراآسیایی 2026 ژاپن، برداشت ما این است که ژاپن برای کنار زدن ایران دو رشته مدال‌آور ما را از لیست بازی‌ها حذف کرده است و احتمالاً اقدامات دیگری هم خواهد کرد، ضمن اینکه میزبان هم هست و از شرایط میزبانی بهره خواهد برد. شرایط ما برای سه رویداد پیش‌رو بسیار سخت است، بنابراین از وزیر ورزش درخواست می‌کنیم که حمایت‌ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: استعدادیابی از برنامه‌های دیگر ما در سال آینده است. ما نیازمند استعدادهای جدید هستیم که باید کشف و پرورش داده شوند. ما راه‌اندازی ورزش جانبازان جبهه مقاومت را در پیش داریم که هزینه خاصی نخواهیم کرد و به سایر بخش‌ها کمک می‌کنند. همچنین طرح یاران سلیمانی را هم داریم که باید پیگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۰۷:۱۰

سلام و ایام بکام - آقای کارگری شما کجای این ورزش بودید و هستید که تخصصی در مورد رشته های ورزشی نظر می دید . 170 میلیون برای یه ورزش در طول یکسال پولیه که با افتخار اعلام میکنید(طبق متن خبر)- آدرس رو اشتباه به عرض رساندن - دنبال مبارزه با پولشویی باشید که بوش ساختمان برنزی سئول رو برداشته - به یه تی شرت نزدیکانتون رحم نمی کنند حالا مبارزه با پولشویی رو اعلم می کنید ؟