• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: اندیشه امام و رهبری
  • کد خبر: 1402101913585
  • خبرنگار : 90089

محمدعلی انصاری:

مقامات کشور زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را به وجود آورند

مقامات کشور زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را به وجود آورند

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت: مقامات مسئول در مجمع تشخیص مصلحت نظام در شورای نگهبان در وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول باید زمینه حضور پر شور مردم را با تدبیر به وجود آورند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی انصاری در اولین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام، با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در انفجار تروریستی در گلزار شهدای کرمان، ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم و صهیونیست‌ها، داعش، منافقین و دشمنان اسلام و انقلاب را عامل این انفجار دانست.

وی روزهای پیش رو تا انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را روزهای سرنوشت‌سازی توصیف کرد و با اشاره به انتقادهای مطرح شده در مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیما ضرورت مقدمه‌سازی برای حضور گسترده همه آحاد مردم را یادآور شد.

دستگاه‌های مسئول باید زمینه حضور مردم را با تدبیر به وجود آورند

وی ادامه داد: اگر قانون انتخابات ایراد دارد و نمی‌تواند پاسخگوی برآورده شدن این خواسته به حق مردم باشد،  مقامات مسئول در مجمع تشخیص مصلحت نظام در شورای نگهبان در وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول باید زمینه حضور مردم را با تدبیر به وجود آورند. هیچکس نمی‌گوید میل ندارد در انتخابات شرکت کند هر چند که ممکن است برخی بگویند ما شرکت نمی‌کنیم؛ بنابراین اندیشمندان جامعه باید برای آن فکر اساسی کنند.
 

رئیس ستاد  مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) دلیل برگزاری زودتر از موعد این نشست را تقارن برنامه‌های دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه اعلام کرد و ادامه داد: تبیین راه و مکتب امام(ره)  یکی از مباحث کلیدی است که رهبر معظم انقلاب طی دو سال اخیر در حرم امام بر آن تاکید داشته ‌ند. فراهم کردن بستر حضور مردم در داخل کشور و در خارج کشور دومین وظیفه و رسالت ستاد بزرگداشت است.

باید برای همه هجمه‌ها راه حل و چاره‌اندیشی داشته باشیم

وی در ادامه با بیان این‌که «با وجود پیشرفت‌های شگفت در دنیای متمدن امروز متاسفانه دغدغه‌های بشری همچنان باقیست » تصریح کرد: دغدغه‌های امروز  به مراتب گسترده‌تر و شدیدتر از دغدغه نسل‌های گذشته است. خطراتی که امروز در عرصه تضادهای فرهنگی، عقیدتی، تسلیحاتی و تضادهای منطقه‌ای و جغرافیایی وجود دارد ما را بر آن می‌دارد که نگران سرنوشت جامعه و کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: باید برای همه هجمه‌ها راه حل و چاره‌اندیشی داشته باشیم. برای مبارزه با تضادها، تهدیدها، چالش‌ها و گسترش فضای رعب و وحشتی که همه آن‌ها برای‌مان آشکار است، تدبیر کنیم. از برخی مفاهیم اعتقادی، ارزشی و مبانی دینی و انقلابی که به دلایل متعدد بیگانه است، تهاجم و روحیه نزاع و تضاد را شاهدیم. ما با داشتن ذخایر، منابع، الگوهای تاریخی و اسلامی و الگوی بزرگی همچون امام عظیم الشأن، به یقین می‌توانیم بر همه مشکلات فائق آییم. مهم این است که امام را چگونه به جامعه معرفی کنیم.

نسل جوان و گذشته نیازمند شناخت امام هستند

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) سپس به تبیین شخصیت امام از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: ایشان در مراسم سالگرد ارتحال سال جاری درباره شخصیت و نقش امام سخنرانی کردند. ایشان در آن مراسم تاکید کردند که نسل‌های جدید انقلاب به شناخت امام نیازمندند حتی شناختن امام را نیاز امروز نسل‌های گذشته دانستند.

وی گفت: نکته اول این سخنان این است که امام از سرآمدان تاریخ است. امام هم در فقه، فلسفه، عرفان نظری، ایمان و تقوا، رفتارهای پرهیزگارانه، استحکام شخصیت، قوت اراده در قیام برای خدا و سیاست ورزی برای ایجاد تغییر در جامعه بشری، سرآمد است. چنین ویژگی‌هایی در هیچ یک از سرآمدان تاریخ، جمع نیست.

انصاری تصریح کرد: امام در ایران ارزش‌ها و مفاهیم ارزشی و روحیه‌ای را در مردم دمید که نتایج و ثمرات تحولات آغازینش طی ۵۰ و چند سال، قابل تعریف و لمس است.

بی‌انصافیست اگر به پیشرفت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتراف نشود

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) تصریح کرد: کارهایی که نظام مقدس اسلامی با همه تهدیدها، کمبودها، کاستی‌ها  و تحریمها انجام داده است، کم نظیر است. امروز بی‌انصافیست کسانی که تاریخ صد ساله کشور را ببینند و دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را ببینند و بخواهند با آن دوران مقایسه کنند و نخواهند به پیشرفت‌ها اعتراف کنند.

امروز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از حضور حزب‌الله و رویارویی با آنان می‌ترسند

انصاری در بخش دیگری از سخنانش تحول در دنیای اسلام و در منطقه را دومین موضوع مدنظر رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی دانست و افزود: چه کسی فکر می‌کرد که فلسطینیان کاری کنند که امروز معجزه امام و انقلاب اسلامی نام بگیرد. معجزه‌ای که هیچ یک از رهبران اسلامی نتوانستند آن را به نمایش بگذارند. یک ملت بیش از ۹۰ روز در برابر موشک‌ها، گلوله‌ها، تانک‌ها و تهدیدهایی که ۲۴ ساعته بر سرشان فرو می‌ریزد، تا این حد بزرگ و شجاعانه در برابر دشمنانشان ظاهر شده‌اند. اسرائیل به روزترین سلاح‌های هسته‌ای، جنگ‌افزارها و تانک‌های پیشرفته را در اختیار دارد اما نتوانسته در برابر مقاومت مردم فلسطین کاری از پیش ببرد.

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) تاکید کرد: سفر وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی دیگر آن رنگ و بوی روزهای آغازین جنگ غزه را ندارد و آمریکایی ها دیگر نمی‌توانند همانند روزهای اول جنگ در حمایت از اسرائیل، هارت و پورت کنند. امروز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از حضور حزب‌الله و رویارویی با آنان می‌ترسند. ملت‌های منطقه از امام آموختند که باید مبارزه کنند.

انصاری گفت: هیچکس در دنیا نیست که آواز مجاهدت و آزادی را داشته باشد ولی نام امام خمینی را در پس اعتقاداتش به عنوان یک الگوی محرک به رسمیت نشناسد.

وی اظهار کرد: سومین تاکید مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی این بود که ایران را منشأ تحولات جهان دانستند. آنان امام خمینی را به عظمت، بزرگی و تاریخ سازی می‌شناسند. ما باید از سه تحول بزرگ بیان شده توسط مقام معظم رهبری، محافظت کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) تصریح کرد:  جمهوری اسلامی برابر است با اسلام. کشوری که در آن زندگی می‌کنیم یک کشور اسلامی است. هدف اول امام ایمان به اسلام و هدف بود. دومین هدف ایشان مبارزه بر علیه ظلم بود. این هدف هیچگاه از دستور کار ما خارج نمی‌شود اما اسلام آمریکایی دین را از سیاست جدا می‌داند و مخالف مبارزه با مستکبران است.

انصاری متذکر شد: مبارزه یک تاکتیک یا شیوه نیست بلکه ایمان می‌خواهد به همین خاطر مبارزان بر دیگران فضیلت دارند.

وی گفت: مقام معظم رهبری ۲ سال در حرم امام درباره نقش و اهمیت حضور مردم سخنرانی کرده‌اند اما متاسفانه سخنرانی‌های مهم به سرعت به فراموشی سپرده می‌شود در حالی که سخنان ایشان در ابعاد سیاسی و فرهنگی بسیار راهگشاست.

جای تبیین نقش و تاثیر امام در جامعه ایران خالی است

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) متذکر شد:  دوست ندارم در این جلسه بگویم که در جامعه، امام زدایی می‌شود اما جایی هم برای تبیین نقش و تاثیر امام و تحولی که ایشان در جامعه ایران به وجود آورد، مشاهده نمی‌شود و جایش بسیار خالیست.

وی افزود: امیدوارم دستاورد اعضای ستاد بزرگداشت امام خمینی در گام اول این باشد که پرچم بزرگداشت امام را برافراشته کند و در گام دوم بستر مناسب حضور مردم در مراسم ۱۴ خرداد را به وجود بیاورند.

انصاری در پایان با بیا این‌که « ۱۴ خرداد روز معمولی نیست» گفت: باید از هم اکنون که فصل برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی است، ردیف خاص بودجه‌ای برای اعتلای نام و اندیشه امام خمینی اختصاص دهند. رئیس جمهور و همه دستگاه‌های اجرایی همانند گذشته باید در خدمت نام و یاد امام قرار گیرند خصوصاً این‌که دشمنان امام و انقلاب به بهانه‌های مختلف در تلاش هستند با توطئه اجازه برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام را ندهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha